امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با خبرنگاران:

مشکل حج عمره به‌زودی برطرف خواهد شد

رویکرد ما تبدیل مرزها به مرزهای تجاری، صلح و دوستی است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان گفت امروز با همتای سعودی خودم درباره مشکل فنی حج عمره گفت‌وگوی تلفنی خواهم داشت تا آخرین وضعیت را در این ارتباط بررسی کنیم.

کد مطلب: ۱۴۴۴۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مشکل حج عمره به‌زودی برطرف خواهد شد

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری حج، اظهار کرد: با وزیر خارجه عربستان توافقی داشتیم مربوط به بحث‌های فنی هواپیمایی که موافقت‌نامه بین دو سازمان هواپیمایی ایران و عربستان با توجه به 7 و 8 سالی که حج عمره زمانش سپری شده بود. بحث‌های فنی راجع به اثرگیری پروازها بر مبنای توافق جدید وجود داشت که این مهم ترین موضوع بود.

وی افزود: در گذشته هیاتی از وزارت امور خارجه و سازمان هوایی عربستان آمدند و طبق تعاریفی که دارند مباحث فنی خودشان را تکمیل کردند. امروز قرار است با همتای عربستان سعودی گفت‌وگوی تلفنی را داشته باشم و آخرین وضعیت رو با یکدیگر بررسی کنیم. مقامات عربستان به ما به صراحت گفتند که در خصوص حل این مشکل فنی دستورات لازم به آنها داده شده است.

وی در پاسخ به خبرنگار پانا در خصوص سفر اخیر به پاکستان نیز گفت: در مورد پاکستان نیز گفت‌وگو های بسیار خوبی را با مقامات عالی رتبه این کشور داشتیم. در چند روز آینده انتخابات در کشور پاکستان برگزار می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برای ما مباحث همکاری‌های اقتصادی، تجاری و توسعه بازارچه ها و مناطق آزاد ارضی بسیار مهم است. رویکرد اساسی ما این است که مرزهایی که تروریست ها در نزدیکی آنها سال ها مستقر بودند، تبدیل به مرزهای تجاری، صلح و دوستی تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار