در گفت‌وگو با پانا

جشنواره فجر به عرصه نمایش هویت و جایگاهی ویژه می‌بخشد

تهران (پانا) - مهدی یحیی‌آبادی، نویسنده و کارگردان نمایش «کارنان» با بیان اینکه جشنواره فجر به عرصه نمایش هویت و جایگاهی ویژه می‌دهد، می‌گوید هر بخش و فضایی که به جشنواره تئاتر فجر اضافه می‌شود، جایگاه و امکان حضور بیشتری برای تجربه نسل جوان فراهم می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۴۴۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فجر به عرصه نمایش هویت و جایگاهی ویژه می‌بخشد

نمایش «کارنان» به نویسندگی و کارگردانی مهدی یحیی‌آبادی در بخش دانشجویی جشنواره فجر حضور دارد و روز گذشته و امروز یازدهم بهمن‌ در تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

مهدی یحیی‌آبادی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به حضور در این رویداد هنری گفت: «نمایش «کارنان» یک نمایش مونولوگ است و روایت زندگی شخصی به نام اکبر است، ما بخشی از زندگی روزمره او را در «کارنان» می‌بینیم. زندگی ساده اما پر از عشق فردی که تلاش می‌کند در دنیایی که مشکلات بسیاری وجود دارد، پاک و مهربان باقی بماند.»

یحیی‌آبادی افزود: «دغدغه‌هایی که امروز در جامعه وجود دارد، ما را بر آن داشت تا این اثر را تولید کنیم. نمایشی که در اوج سادگی مشکلات اجتماع را بازگو می‌کند. مواردی همچون طلاق، فقر، نامهربانی، بی‌عدالتی، تنهایی، کم شدن یاد خداوند در زندگی و …»

این هنرمند درباره موانع موجود در تولید این اثر گفت: «چالش ملموسی در روند طول تولید وجود نداشت. تنها مشکل ازنظر ما شاید هزینه بالای تولید یک اثر نمایشی و خصوصاً هزینه گزافی باشد که برای تهیه دکور پرداخت کردیم.»

وی درباره بخش دانشجویی جشنواره فجر گفت: «هر بخش و فضایی که به جشنواره تئاتر فجر اضافه می‌شود، جایگاه و امکان حضور بیشتر برای تجربه نسل جوان فراهم می‌کند. حضور در جشنواره فجر، رویای بسیاری از هنرمندان عرصه نمایش است. جشنواره به هنر تئاتر هویت و جایگاه ویژه‌ای می‌دهد و قطعاً در آینده هنری هر هنرمندی تأثیر بسیاری خواهد داشت.»

این هنرمند ادامه داد: «آرزو و خواسته تمام هنرمندان نمایش، فراهم شدن زمینه مناسب برای اجرای عموم یک اثر است. امیدوارم فرصتی برای تجربه‌های متفاوت یک اثر نمایشی در شهرهای مختلف فراهم شود.»

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار