استاندار مازندران:

نگاه ما توانمندسازی روستاهای مازندران است و هر روستا باید یک طرح جامع داشته باشد

محمودآباد(پانا)- استاندار مازندران گفت ۷ میلیارد تومان اعتبار برای روستاهای استان در نظر گرفته شده است. هدف، توانمندسازی روستاهای مازندران است و هر روستا باید دارای یک طرح جامع باشد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نگاه ما توانمندسازی روستاهای مازندران است و هر روستا باید یک طرح جامع داشته باشد

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی محمود‌آباد و سرخ‌رود با اشاره به شکل‌گیری اقتصاد تعاونی پایه و غیردولتی در روستاها عنوان کرد: اقتصاد تعاونی پایه و غیردولتی باید در روستاها شکل بگیرد تا بخشی از مردم در امر تولید، ورود کنند و در کنار آن دولت نیز باید نقش پشتیبانی و حمایت را ایفا کند و موانع را از میان بردارد.

مقام عالی دولت از ۷ میلیارد تومان اعتبار برای روستاها خبر داد و تصریح کرد: نگاه ما به توانمندسازی روستاهای مازندران است و هر روستا باید دارای یک طرح جامع باشد که همه زمینه ها را در بر گیرد.

حسینی پور در رابطه با اهمیت حوزه گردشگری نفت محمود‌آباد خاطرنشان کرد: بحث حوزه شیلات و ماهی محمود‌آباد در سطح کشور مطرح است که باید عواید مجتمع ملی گردشگری نفت محمود‌آباد با برنامه ریزی دقیق بازگردد.

حسینی پور با اشاره به اینکه ما یک مسیر سنتی را در محمودآباد تجربه می‌کنیم، تصریح کرد: در درجه اول باید توجه به نگاه توسعه محور در استان مازندران شکل بگیرد که اساس آن دانش بنیان است و باید جوانان نخبه محمودآبادی وارد میدان شوند.

استاندار با بیان تلاش و انقلابی بودن مردم محمود‌آباد عنوان کرد: مردم محمود‌آباد در عرصه های مختلف نقش آفرین بودند، چرا که در نبود بنادر مختلف در استان، نخستین بندر ما در اهلم بود و تجارت آنها وابسته به دریا بود که تجارت بین‌المللی در این منطقه شکل گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه محمود‌آباد از مناطق روستایی بسیار برخوردار است، تاکید کرد: این شهرستان از منظر آب و هوا، خاک حاصلخیز و نیروی انسانی باهوش و پرتلاش، بسیار مزیت بالایی دارد و می‌تواند تحول ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از قواعد، قوانین و بخشنامه ها متناسب با استان مازندران نیست، یادآور شد: دولت در تلاش است که این موانع برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه شهدا باعث اقتدار و امنیت کشور ما شدند و خانواده شهدا صبورترین اقشار جامعه هستند، افزود: سفرهای شهرستانی به دستور آیت الله رئیسی انجام می‌شود و ایشان معتقدند مسئولین نباید جدا از مردم باشند.

حسینی پور گفت: دانش بنیان یعنی اقدامی که در یک منطقه محروم روستایی اتفاق می‌افتد و ما با توسعه کشاورزی و گلخانه‌ای در مناطق روستایی توانستیم اشتغال خانگی ایجاد کنیم.

وی در پایان با اظهار اینکه در تولید گل و گیاه مردم به صورت خودجوش اقدام کردند، بیان کرد: دولت حامی‌ کارآفرینان است.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زهرا محسن پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار