استاندار گیلان:

رعایت پروتکل‌های کرونایی در انتخابات برای همه لازم الاجرا است

رشت ( پانا) - استاندار گیلان بر لزوم همراهی همه برای برگزاری انتخاباتی سالم در فضای کرونایی تاکید کرد و گفت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا برای برگزاری انتخاباتی سالم و آرام از سوی نامزدها، عوامل اجرایی و مردم ضروری است.

کد مطلب: ۱۱۸۶۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
رعایت پروتکل‌های کرونایی در انتخابات برای همه لازم الاجرا است

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه ستاد کرونا استان گیلان در استانداری اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا تجمعات در ستادهای بر اساس رنگ بندی کرونایی هر شهرستان در نظر گرفته شده، به طوری که در شهرهای قرمز ۱۵ نفر، نارنجی ٢٠ و زرد ٣٠ نفر تعیین شده است.

به گفته وی طبق مصوبات تجمعات انتخاباتی در فصاهای باز ممنوع اعلام شد و مقرر گردید که تجمعات انتخاباتی در فضای باز با رعایت فاصله و حداکثر یک سوم ظرفیت هر مکان انجام شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مراسم های نامزدهای ریاست جمهوری نیز نباید بیشتر از ۲ ساعت تداوم داشته باشد، اضافه کرد: افراد بدون ماسک نباید در ستادها ورود کنند بنابراین نظارت های لازم در این زمینه باید انجام شود.

زارع خاطر نشان کرد: ناظر بر انجام این برنامه ها و مصوبات در کل کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است لذا در گیلان دانشگاه علوم پزشکی استان باید در فرآیند برگزاری تبلیغات انتخاباتی و همچنین انتخابات نظارت لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: هرگونه استقبال از نامزدهای انتخاباتی و کارناوال های شادی ممنوع است بنابراین فرمانداران در شهرستان های مختلف گیلان به این موارد اهتمام داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار کرد: قرار بر این شد تا در صورت امکان شعب اخذ رای در فضای باز هر شعب تعیین شده انجام شود لذا فرمانداران با توجه به شرایط و امکانات به اجرای این مورد توجه کنند.

زارع با تاکید بر اینکه حفظ جان و سلامت مردم بسیار اهمیت دارد، خاطر نشان کرد: باید توصیه های بهداشتی در تبلیغات نامزدها و در جریان انتخابات توسط همه کاندیداها و هوادارانشان مورد توجه قرار گیرد.

وی انتخابات را مهمترین رویداد سیاسی امسال عنوان و اظهار کرد: باید عواملی که موحب اختلال و تاثیر در کاهش مشارکت می شود از جمله کرونا را به خوبی مدیریت کنیم تا آسیب کمتر شود.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به روند نزولی ابتلا بیماری کووید ١٩ در گیلان اظهار کرد: سیر نزولی این بیماری از ۲هفته گذشته شتاب گرفته و استمرار دارد به طوری که اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان های گیلان به زیر ۴۰۰ نفر رسیده و تعداد بیماران در بخش مراقبت های ویژه کاهش یافته است.

زارع به اعلام جلسه ستاد ملی کرونا مبنی بر میانگین میزان مراعات پروتکل ها به ۶۷ درصد در کشور اشاره کرد و گفت: رعایت توصیه های بهداشتی در گیلان نیز تقریبا همانند میانگین کشوری است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تبریک فرارسبدن سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر و با یادآوری جمله تاریخی امام راحل اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: این جمله تاریخی برای همه دوران هاست بنابراین ما با توکل بر خداوند، ایثار، فداکاری و انسجام می توانیم پیروز باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه سوم خرداد درس باور، ایستادگی و وحدت است، گفت: با ایمان، اراده، وحدت و همدلی می توان همواره پیروز میدان شد که این مسئله هماننددوران دفاع مقدس نیازمند وحدت رویه و یکدلی مردم و مسئولان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار