‌در مسجد امام خمینی(ره) در بازار تهران صورت گرفت؛

‌آقای وزیر پای حرف آینده‌سازان در حلقه اعتکاف

وزیر آموزش و پرورش: پیام اعتکاف امسال این است که دهه هشتاد و نودی‌ها، گام دوم انقلاب را مستحکم‌تر از گام اول برداشته‌اند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش ضمن حضور در مسجد امام خمینی(ره) تهران با دانشجومعلمان و دانش‌آموزان معتکف حاضر در این مسجد دیدار و گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۳۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
‌آقای وزیر پای حرف آینده‌سازان در حلقه اعتکاف

دانش‌آموزان و دانشجومعلمان دهه هشتاد و نودی همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت علی(ع) و آغاز ایام‌البیض 3 روز است که همراه و همگام با سایر اقشار مردم در مراسم معنوی اعتکاف حضور پیدا کرده‌اند. هم‌صنف و همکار بودن این قشر سبب شد تا با هماهنگی‌های صورت‌گرفته 500 دانشجومعلم به همراه خیلی عظیمی از دانش‌آموزان در مراسم مشترک اعتکاف در مسجد امام خمینی(ره) تهران شرکت کنند که فضای معنوی دلنشینی برای نوجوانان و جوانان به وجود آورده بود. امروز و همزمان با دیدار وزیر آموزش و پرورش با معتکفان، سری به حلقه معنوی آینده‌سازان کشور زدیم. جایی که دانش‌آموزان در کنار دانشجومعلمان دور هم گرد آمده در قالب گروه‌های چندنفره مشغول عبادت بودند.

وزیر آموزش و پرورش در کنار سرپرست دانشگاه فرهنگیان و تعدادی از مسئولان همزمان با سومین و آخرین روز مراسم معنوی اعتکاف در جمع معتکفان حضور پیدا کردند اما آن‌ها در این مراسم، ژست مدیریت بر خود نگرفته بودند بلکه در میان جمعیت و در صفوف آخر نشسته بودند تا بیش از پیش صحبت‌ها و دغدغه‌های دانشجومعلمان و دانش‌آموزان را بشنوند. دانشجومعلمان و دانش‌آموزان نیز خرسند از حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در بین آن‌ها استقبال گرمی از مسئولان داشتند. نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد و بعد از قرائت دعای مخصوص ماه رجب و سایر ادعیه‌ها وزیر آموزش و پرورش در جمع معتکفان گفت: اعتکاف امسال نسبت به سال گذشته باشکوه‌تر بود، همانطور که اعتکاف سال گذشته نسبت به سال‌های پیشین، باشکوه‌تر بود.

آموزش و پرورش گوهری است که صدف‌های ملت را در خود جای داده است

رضامراد صحرایی با بیان اینکه این یک پیام دارد، افزود: پیام اعتکاف امسال این است که جوانان و نوجوانان دهه هشتاد و نودی، نویدبخش یک اتفاق مهم هستند که گام دوم انقلاب بسیار مستحکم‌تر، قوی‌تر، هوشمندانه‌تر، مدبرانه‌تر و بصیرانه‌تر از گام اول برداشته می‌شود.

وی تصریح کرد: تصویر واقعی آموزش و پرورش کشور را در اعتکاف، 13 آبان، 9 دی، 13 دی، 22 بهمن و... باید دید. اگرچه 13 دی امسال در کرمان به کام ما تلخ شد اما خیلی پیام داشت که یک‌سوم شهدای حادثه تروریستی کرمان دانش‌آموز بودند و ۱۲۰ دانش‌آموز نیز در این حادثه جانباز شدند.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به معتکفان گفت: از شمع وجود خودتان به خیلی‌ها روشنایی بدهید و برای ظهور که نجات بشریت است، دعا کنید. چرا که امکان ندارد دعا به اجابت نرسد، خداوند یا همان دعا و خواسته را می‌دهد یا بهتر از آن را به شما می‌دهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، گوهری است که صدف‌های ملت یعنی دانش‌آموزان را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: کسی که معتکف می‌شود، دعوتنامه ویژه‌ای از صاحبخانه دریافت کرده است.

دانشجومعلمان و دانش‌آموزان معتکف حاضر در مراسم نیز با دقت و استقبال فراوان به سخنان وزیر آموزش و پرورش گوش فرا دادند و صلوات بلندی که به‌صورت خودجوش و پس از سخنان صحرایی، ختم کردند، نشان از این موضوع داشت.

با تعدادی از دانشجومعلمان و دانش‌آموزان حاضر در این مراسم گفت‌وگو کردیم. برخی دانشجومعلمان برای اولین بار و برخی دیگر برای چندمین بار در مراسم اعتکاف شرکت کرده بودند اما همگی آن‌ها حضور در مراسم اعتکاف همراه با همکاران و همکلاسی‌های خود را پربارتر از حضور در کنار سایر اقشار مردم می‌دانستند چرا که معتقد بودند برنامه‌ها متناسب با قشر حاضر در این مراسم چیده شده و سبب می‌شود تا بهره فراوان از مباحث ببریم.

آن‌ها حضور را اعتکاف را رها شدن از زندگی دنیوی، نزدکی شدن بیش از پیش به خدا و منبع انرژی معنوی برای زندگی خود دانستند و گفتند که شرکت در اعتکاف سبب قوی شدن ایمان نسل نوجوان و جوان شده و این برخلاف تبلیغات منفی بیگانگان و معاندان در خصوص تضعیف روحیه ایمان و دین‌گریزی است.

دانش‌آموزان نیز که اکثر آن‌ها برای اولین بار در این مراسم شرکت کرده بودند، گفتند که از طریق اطلاع‌رسانی مسجد و مدرسه با مراسم اعتکاف آشنا شده و با علاقه در آن ثبت‌نام کرده‌اند. آن‌ها تاکید کردند که در سال‌های بعدی نیز در صورت امکان حتما در اعتکاف شرکت می‌کنند و دوستان خود را نیز برای حضور در این مراسم تشویق و ترغیب می‌کنیم.

آن‌ها با بیان اینکه حضور در اعتکاف سبب رشد و بالندگی و بینش و معرفت آن‌ها می‌شود، معتقد بودند که از حضور در اعتکاف و برنامه‌های مختلفی که برایشان تدارک دیده شده، حس بسیار خوبی دارند و دوری از خانواده و مدرسه را برای آن‌ها پر کرده است.

دانش‌آموزان از اینکه در کنار همسن‌وسالان خود قرار داشتند خیلی راضی بودند چرا که به راحتی می‌توانستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و 3 روز در کنار هم به انجام فریضه دینی بپردازند. همچنین از اعتکاف به عنوان یک کلاس درس خیلی قوی و پرمحتوا یاد کردند که بهره‌های زیادی از حضور در این کلاس برده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار