جام ملت های آسیا۲۰۲۳؛

رکوردزنی درجام ملت‌ها؛ ایران ۲۷ سال بدون شکست در دور گروهی

مایلی کهن: ایران در دور حذفی محکوم به پیروزی است

تهران (پانا) - سرمربی تاریخ ساز تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا 1996 در واکنش به رکوردزنی ایران بعد از 27 سال، با بیان اینکه تیم ملی فوتبال ایران در دور حذفی محکوم به پیروزی است، بر بازی سخت ایران، قابل تیم فوتبال سوریه تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۳۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رکوردزنی درجام ملت‌ها؛ ایران ۲۷ سال بدون شکست در دور گروهی

دور گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ هم به پایان رسید و تیم‌های صعود کرده حریفان خود را شناختند. تیم ملی فوتبال کشورمان هم باید، ۱۱ بهمن به مصاف شاگردان هکتور کوپر در تیم ملی سوریه برود.

تیم ملی فوتبال ایران، با هدایت امیر قلعه نویی در حالی موفق شد، با سه پیروزی پیاپی راهی دور بعد شود که آخرین‌بار این اتفاق در جام ملت‌های ۲۰۱۵ رخ داده بود. در آن دوره ایران با پیروزی مقابل تیم‌های بحرین، قطر و امارات راهی مرحله حذفی شده بود. در جام ملت‌های قبلی، نیز ایران بعد از برتری پنج گله مقابل یمن، با دو گل از سد ویتنام گذشت و در مقابل عراق در بازی سوم با تساوی بدون گل متوقف شد.

آخرین شکست ایران در دور گروهی، مربوط به شکست دو بر یک مقابل عراق در جام ملت‌های ۱۹۹۶ است. تک گل ایران در آن دیدار را هم علی دایی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. این مسابقه در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۷۵ برگزار شد.

تیم ملی فوتبال ایران در آن جام، با هدایت محمد مایلی کهن روانه مسابقات شد و در گروهی که تیم‌های عربستان، عراق و تایلند در آن بودند، با دو برد و یک شکست به عنوان صدر نشین راهی دور بعد شد. شاگردان مایلی کهن در یک چهارم برابر کره جنوبی به میدان رفتند، تا پیروزی معروف ۶ بر ۲ رقم بخورد. تیم ملی کشورمان در نهایت، با شکست مقابل عربستان و پیروزی مقابل کویت در ضربات پنالتی، به مقام سومی رقابت‌ها رسید.

کره‌ای که در آن دوران مقابل تیم ملی فوتبال ایران 6 تایی شد، از رقبای جدی ایران برای کسب عنوان قهرمانی در این دوره جام ملت‌هاست. ژاپنی‌ها هم که در کارنامه دور گروهی خود، شکست مقابل عراق را در کارنامه دارند، دنبال تصاحب جام در این رویداد مهم فوتبالی آسیا هستند.

مایلی کهن سرمربی تاریخ ساز تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا 1996 در گفت‌وگو با پانا، در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی، اظهار کرد: «تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های گروهی عملکرد خوبی داشت، تیم ملی فوتبال ایران در بازی دوم مقابل هنگ کنگ، بخاطر تغییرات زیاد در ترکیب تیم، با برد خفیف این بازی را به پایان رساند.»

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: «تیم ملی فوتبال ایران در دور حذفی جام ملت‌ها، محکوم به کسب پیروزی است، شکست مساوی با حذف از این رویداد مهم فوتبالی قاره کهن است. در مجموع بازی با سوریه هم، خیلی سخت نیست، هرچند سوریه همواره مقابل تیم ملی فوتبال ایران، بازی‌های خوبی انجام داده است.»

تعداد نفرات کادر فنی تیم فوتبال ایران در تاریخ کم نظیر است

مایلی کهن در تشریح نقاط ضعف تیم ملی فوتبال، با تأکید براینکه تعداد نفرات کادر فنی تیم فوتبال ایران در تاریخ کم نظیر است، اضافه کرد: «حدود 24 نفر فقط همراه بودند که در ادوار گذشته، کمتر اتفاق افتاده است.»

سرمربی سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه این نفرات، حتماً برای آنالیز تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها و بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در کادر فنی حضور دارند، اظهار داشت: «امیدواریم تیم ملی فوتبال ایران، عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار