در گفت‌و‌گو با پانا

مدرسه‌ مهم‌ترین مکان برای کشف استعدادهای هنری است

تهران (پانا) - مرتضی آتنش زمزم می‌گوید مدرسه فقط درس خواندن و متن حفظ کردن و امتحان دادن نیست، مدرسه ها می‌توانند کودک و نوجوان ما را به سمت جامعه امروز هل بدهند و آنهارا برای رسیدن به علایق و استعدادهایشان کمک کنند.

کد مطلب: ۱۴۴۲۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه‌ مهم‌ترین مکان برای کشف استعدادهای هنری است

مرتضی آتش زمزم متولد ۱۳۵۶ در اصفهان و فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر از دانشگاه اصفهان است. وی کارگردانی و تهیه‌کنندگی سریال‌های خاتون، سایه‌های شهر و سایه سلطان را در کارنامه دارد. آتش زمزم کارگردانی فیلم‌های سینمایی مالیخولیا و مرگ سپید را بر عهده داشته است. وی اکنون با سینمایی «دروغ‌های‌ زیبا» در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر شرکت کرده است.

مرتضی آتش زمزم در گفت‌وگو با پانا درباره فعالیت هنری خود در دوران دانش‌آموزی‌اش گفت: «در دوران دانش‌آموزی یک پسربچه شیطان و فعال بودم و سعی می‌کردم در هر برنامه و مسابقه و جشنواره‌ای شرکت کنم، از گروه‌های سرود تا کارهای نمایشی گرفته، همه را انجام می‌دادم.»

وی افزود: «به نظرم تأثیر فعالیت‌های دانش‌آموزی که من درگذشته انجام دادم موجب این شد که الان به‌عنوان یک فیلم‌ساز در جشنواره فیلم فجر شرکت داشته باشم و بتوانم در این عرصه به دستاوردهای خوبی برسم. مدرسه فقط درس خواندن و متن حفظ کردن و امتحان دادن نیست، مدرسه‌های ما می‌توانند کودک و نوجوان ما را به سمت جامعه امروز هل بدهند و آن‌ها را به سمت علایق و سلایق و استعدادهایشان کمک کنند.
خوشبختانه مدارسی که ما آن دوران داشتیم چه ازلحاظ زیرساخت و چه ازلحاظ معلم و دانش‌آموز و.. بسیار عالی عمل‌ می‌کردند.»

آتش زمزم درباره اینکه تابه‌حال برای انتخاب نقش در فیلم‌هایش از ظرفیت دانش‌آموزان استفاده کرده است یا خیر گفت: «من برای کارهای قبلی‌ام که با محتوای کودک ساخته بودم، برای پیدا کردن نقش کودک و نوجوان‌هایی که در فیلم لازم بود از ظرفیت دانش‌آموزهای آموزش‌وپرورش استفاده کردم اما خب همیشه در حین کار به آن‌ها یادآور می‌شدم که باید درستان را بخوانید و تلاش کنید کار و درس را باهم پیش ببرید چراکه این‌گونه می‌توانید خودتان را دختر یا پسر موفق بنامید.»

وی خطاب به دانش‌آموزان، کودکان و نوجوان گفت: « بچه‌ها، لطفاً قدر این روزهایتان را بدانید یک روزی دلتان برای دوران کودکی و نوجوانی، دانش‌آموزی و مدرسه تنگ می‌شود و سعی کنید از تمام لحظات و فرصت‌هایتان استفاده کنید و از زندگی امروزتان لذت ببرید و برای آینده تلاش کنید.»

خبرنگار: فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار