یکی ازمشاوران آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با پانا:

فعالیت‌های پرورشی در سه اصل اولیا، معلم و دانش‌آموز محقق می‌شود

کرج (پانا) - یک مشاور در آموزش و پرورش البرز گفت فعالیت‌های پرورشی با کمک سه اصل اولیا، معلم و دانش‌آموز محقق می‌شود و اگر یک بخش از این سه اصل کم‌کاری کند در بخش پرورشی مشکل ایجاد می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۲۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های پرورشی در سه اصل اولیا، معلم و دانش‌آموز محقق می‌شود

علی حیدری، مشاور آموزش و پرورش استان البرز در خصوص عملکرد نظام آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «در هر سیستم آموزشی دو عامل نیروی انسانی و طرح و برنامه های اجرایی مکمل هم هستند که اگر به خوبی در کنار هم قرار بگیرند یعنی افراد با تخصص ویژه خود برای طرح و برنامه ها انتخاب شوند، قطعاً می توان گفت که آن نظام آموزشی موفق است، اما بعضاً پیش می آید که در نظام هایی یک طرف موضوع دچار مشکل می‌شود. در نظام آموزش و پرورش در دهه اخیر تلاش های زیادی انجام شده است. یکی از این تلاش ها تربیت نیروهای انسانی در دانشگاه فرهنگیان است که با سیاست های مد نظر آموزش و پرورش در این دانشگاه تعلیم داده می شوند و این نیروها با دید بازتری وارد آموزش و پرورش می‌شوند.»

وی از تغییرات بخش فعالیت های پرورشی گفت: «در سال های اخیر بخش پرورشی آموزش و پرورش به پنچ حیطه مختلف تقسیم بندی شده که شامل ایمان، امید، نشاط، هویت و خردورزی است. هر بخش برنامه های خود را دنبال می کند و به دانش آموز این اجازه را می دهد که براساس علایق و استعدادهای خود حیطه مد نظرش را انتخاب کند.»

حیدری ادامه داد: «من به عنوان یک ولی دانش آموز و یک معلم می گویم که باید پرورش و آموزش باشد، نه آموزش و پرورش، زیرا انسان تا زمانی که نتواند با اطرافیان خود تعامل برقرار کند چه ارزشی دارد؟ دانش آموز آن چیزی را که در مدرسه آموخته است اگر بتواند در کنار دیگران به خوبی زندگی کند و انسان تاثیرگذاری باشد یعنی دانش آموز مهارت زندگی را به خوبی آموخته است که این موضوع در بخش پرورشی و با کمک سه اصل اولیا، معلم و خود دانش آموز محقق می شود و اگر یک بخش از این سه اصل کم کاری کنند ما در بخش پرورشی دچار مشکل می شویم.»

این معلم در پایان از تجهیزات مدارس نوساز گفت و عنوان کرد: «در استان البرز مدارس زیادی وجود دارد که قدیمی و پرهزینه شده اند و دیگر ساختار اولیه مدرسه را ندارند. یکی از توقعات به جای اولیا، تحصیل دانش آموزشان در مدرسه ای است که ساختار اولیه را داشته باشد. چه بسا که دانش آموزان مدارس نوساز عملکرد مثبتی را رقم می زنند و نوساز بودن مدرسه در روحیه دانش آموز، والدین و حتی عوامل مدرسه نقش بسزایی دارد. طبق درصدهای موجود تلاش دانش آموزان درحال تحصیل در مدارس نوساز کمی بیشتر از مدارس قدیمی است و دانش آموزان با میل و رغبت بیشتری به مدرسه می‌روند.»

دانش آموز خبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار