مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران:

ایجاد مراکز اختلالات یادگیری اقدامی مهم در راستای عدالت آموزشی است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 تهران با بیان اینکه مراکز اختلال یادگیری در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر خواهند بود، ایجاد این مراکز را اقدامی مهم در راستای عدالت آموزشی خواند.

کد مطلب: ۱۴۴۲۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد مراکز اختلالات یادگیری اقدامی مهم در راستای عدالت آموزشی است

مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی-تربیتی آفرینش با حضور هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، مهناز اعتمادی؛ معاون آموزش ابتدایی، سید جواد فیاضی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، امیرحسین دلخواه؛ معاون آموزش متوسطه، مسعود رضایی؛ مسئول حراست و کارشناسان آموزش ابتدایی افتتاح شد.

هادی زمانی نژاد ایجاد مراکز اختلالات یادگیری را اقدامی مهم در راستای عدالت آموزشی بیان کرد و گفت: این مراکز علاوه بر رفع مشکلات یادگیری دانش‌آموزان وظیفه آموزش و توانمندسازی والدین و معلمان را نیز برعهده دارند. اگر در مورد دانش‌آموزان دارای اختلالات‌یادگیری به موقع و خیلی زود اقدام شود، این افراد زودتر و سریع تر به فرآیند‌ یادگیری برمی گردند.

زمانی نژاد تصریح کرد: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری و با مداخلات آموزشی و درمانی خاص می‌توان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل و ارتباطات این دانش آموزان رخ می‌دهد به نتایج خوبی دست یافت.

وی یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان را وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان دانست و عنوان کرد: اختلالات یادگیری منجر به افت تحصیلی و کاهش اعتماد به نفس دانش آموزان می‌شود که لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به دانش آموز، خانواده و نظام آموزش و پرورش کشور وارد خواهد کرد. همچنین استقرار برنامه ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به‌ پیش دبستان و دبستان از اولویت‌های مهم آموزش‌ و پرورش است که بخش اعظمی از این برنامه در مراکز سنجش تحقق می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار