مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست هماهنگی کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت:

انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان از وظایف اصلی نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد دفاع، حفظ و انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان از وظایف اصلی تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین است.

کد مطلب: ۱۴۴۲۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل جوان از وظایف اصلی نظام تعلیم و تربیت است

نشست هماهنگی کنگره شهدای دانش‌آموزی شهر تهران در راستای برگزاری کنگره ملی۲۴ هزار شهید پایتخت با رویکرد ترویج مکتب شهدا و مقاومت به نسل جوان با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سید‌احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی، امیر علیجانی؛ معاون آموزش متوسطه و جمعی از مسئولین اداری برگزار شد.

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه موضوع کنگره شهدا، زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌ها و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از نسلی به نسل دیگر یک وظیفه دینی، شرعی، ملی و میهنی است، گفت: فلسفه اصلی برگزاری این کنگره شهدا، احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. دشمن می‌داند که انقلاب و ماندگاری آن پس از گذشت بیش از ۴۰ سال، ماحصل خون جوان‌هایی از میهن است که از سرکلاس به جبهه ها رفته و در خط مقدم مبارزه با دشمن بعثی قرار گرفتند. از این‌رو دفاع، حفظ و انتقال دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس از وظایف اصلی تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین نگاشته شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه نقش شهدا در دفاع از تمامیت ارضی کشور، نقطه عطف تاریخ است، افزود: اخلاص و شجاعت شهدا، نبردی نابرابر را به دفاع از عزت و شرف هر ایرانی منتهی کرد و نقشه‌های شوم زیاده خواهان عالم را بی‌اثر کرد. دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در جبهه‌های جنگ علیه باطل داشته و با خون پاک خود درس ایثار و وفاداری را به همگان شناساندند. در‌این راستا امروز برگزاری کنگره شهدا تنها برای بزرگداشت شهیدان نیست، بلکه حرکتی به منظور انتقال سیره و منش شهدا است تا از این طریق روحیه امیدآفرینی در جامعه را بیش از پیش تقویت کنیم.

کریمیان با تاکید براینکه سپاه محمد رسول‌الله با برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموزی پایتخت درحال برگزاری یک کار بسیار ارزشمند و فاخر برای دانش‌آموزان شهر تهران است، خاطرنشان کرد: من به شخصه در استان‌ها و مراکز مختلف با چندین کنگره شهدا ارتباط داشتم، اما کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت، یک کار فرهنگی بسیار ارزشمند است؛ زیرا هیچ برنامه فرهنگی هم‌تراز با کنگره‌های بزرگداشت شهدا، نزد رهبر معظم انقلاب عزیز و باارزش نیست و نمی‌تواند احیاگر نام و یاد شهدا و بزرگترین حرکت فرهنگی در حوزه دفاع مقدس باشد.

این مقام مسئول با تاکید براینکه نقش کنگره بزرگداشت شهدا در حفظ ارزش‌ها و تبیین مبانی دفاع مقدس و احیای میراث گران‌بهای شهدای والامقام، بی‌بدیل است، تصریح کرد: از آنجا که شهدا سرمایه‌های انسانی کشور هستند، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس، سبک و سیره شهدا به نسل نوجوان و جوان بسیار مهم است؛ چرا که به نوعی این پیوند موجب تقویت باورهای دینی، هویت ملی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان می شود.

وی ضمن اشاره به رونمایی از سمفونی ساحت حماسه بیان کرد: زبان هنر و رسانه موثرترین ابزار برای زنده نگه‌داشتن نام شهدا و بهترین و رساترین زبان برای انتقال پیام شهدا به نسل امروز و جوانان است؛ چراکه یکی از ملاک‌های موفقیت‌ در کنگره شهدا تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری است. از‌این رو سمفونی ساحت حماسه در پی تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر شناساندن انقلاب به نسل جوان با ابزار هنر کاری بسیار خلاق و نوآور است که تاثیرگذاری بسیاری در روحیه دانش‌آموزان دارد.

کریمیان با اشاره به اینکه موضوع نحوه برگزاری و محتوای کنگره شهدا بسیار مهم است، اضافه کرد: در گام دوم انقلاب که نسل امروز آن روزهای دوران دفاع مقدس را درک نکرده است، باید با سیاست‌‌گذاری درست، بدون افراط و تفریط و بر اساس نگاه مقام معظم رهبری، با استفاده از ابزارهای جدید برای نسل حال حاضر آرمان‌‌‌های شهدا را تبیین کرده و بازنمایی کنیم؛ چراکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم، شهدایی که خالصانه و صادقانه برای امنیت امروز ما جان خود در طبق اخلاص گذاشتند و از کیان و وطن خود دفاع کردند تا نام ایران سبز بماند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با بیان اینکه برگزاری باشکوه کنگره شهدا یک وظیفه اداری نیست؛ بلکه دینی در قبال شهدا و انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدا همه ارکان باید پای کار باشند تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های خود در این برنامه استفاده نماییم. ما در این برنامه میزبان لاله‌های آسمانی هستیم و نباید از هیچ تلاشی دریغ نماییم؛ چراکه کار برای این کنگره فرصتی برای ما است تا بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم.

خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار