معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم:

طرح آموزش هوش مصنوعی برای 6 هزار دانش‌آموز قمی اجرا می‌شود

قم (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم از اجرای طرح آموزش هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی پایتون ویژه 6 هزار دانش‌آموز قمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح آموزش هوش مصنوعی برای 6 هزار دانش‌آموز قمی اجرا می‌شود

نادر کریمی بیرانوند، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم در مراسم اختتامیه و تجلیل از دانش آموزان برگزیده نخستین دوره آموزشی ایران دیجیتال، اظهار کرد: بحمدالله اجرای این دوره رضایتمندی کاملی را از سوی دانش آموزان، اولیا، معلمان و مدیران مدارس به همراه داشته است و باید از تمامی همکاران خود در دو وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش تشکر کنم.

وی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب که باید در زمینه هوش مصنوعی جزء 10 کشور اول دنیا باشیم، عنوان کرد: ما در این زمینه با اعتقاد و عزم کامل وارد شدیم و به دنبال آن هستیم تا ضمن آموزش هوش مصنوعی و زبان برنامه نویسی، تلاش کنیم تا دانش آموزان ما بجای آنکه با بازی های وارداتی که پشت صحنه آن مبهم است، سرگرم شوند، خود طراح بازی های رایانه ای باشند.

کریمی با تاکید بر حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر تربیت بچه ها مطابق با اوضاع و احوال روز دنیا، گفت: دانش آموزان در خیلی از مسائل فضای مجازی از ما جلوتر هستند و ما باید نقش هدایت گری داشته و آنها را به سمت و سوی تفکر منطقی سوق دهیم.

وی با اشاره به اهمیت فراگیری زبان برنامه نویسی از سوی دانش آموزان تصریح کرد: برنامه نویسی یعنی ایجاد تفکر منطقی در ذهن و همین منطق ریاضی حاکم بر آن موجب می شود که فرد درست تصمیم بگیرد و منطقی باشد و در واقع یک نگاه تربیتی هم در آن جاری شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم گفت: هدف عمده از آموزش زبان برنامه نویسی، ورود به دنیای هوش مصنوعی است و فراگیری آن از سوی تمامی دانش آموزان است.

وی ادامه داد: در مرحله اول طرح ایران دیجیتال یا طرح شهید فخری زاده، 1700 دانش آموز از 32 دبیرستان در سطح استان قم شرکت کردند و در هدفگذاری نهایی، بنا داریم 6 هزار دانش آموز را آموزش دهیم.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار