برف‌روبی ۴۷ هزار کیلومتر از جاده‌های اردبیل و مسدود بودن راه ۶۰ روستا

اردبیل (پانا) - ۴۷ هزار کیلومتر از جاده‌های استان اردبیل پس از بارش بیش از نیم متر برف، برف‌روبی شده‌اند، اما هنوز راه ۶۰ روستا مسدود است.

کد مطلب: ۱۴۴۰۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برف‌روبی ۴۷ هزار کیلومتر از جاده‌های اردبیل و مسدود بودن راه ۶۰ روستا

کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل درباره آخرین وضعیت بازگشایی راه‌های اصلی و فرعی این استان اظهار کرد: تمامی راه‌های اصل، فرعی و اکثر راه‌های روستایی استان اردبیل باز است و مشکل تردد در محورهای اصلی این استان وجود ندارد.

وی افزود: در سه روز گذشته، ۹۵۰ روستای مسدود شده از برف استان اردبیل، بازگشایی شده است و راه ۶۰ روستا در این استان مسدود است که از امروز صبح برای بازگشایی این روستاها اقدام شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تصریح کرد: در طی سه روز گذشته حدود ۴۷ هزار کیلومتر باند عملیات برف‌روبی انجام شده است.

میرجعفریان، معاون عمرانی استاندار اردبیل نیز درباره آخرین وضعیت استان اردبیل پس از برف سنگین گفت: در دو روز گذشته تمامی دستگاه اجرایی و امدادی پای‌کار بودند و تمامی محورهای اصلی به‌غیراز پول به خلخال در استان اردبیل باز است.

وی افزود: علت مسدود بودن جاده پونل به خلخال نیز احتمال سقوط بهمن در این مسیر است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل، تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی، مسدود شده روستایی از برف نیز، تا عصر فردا باز خواهد شد و در معابر اصلی و فرعی و کوچه‌ها نیز بازگشایی آغاز شده و اگر جابه‌جایی ماشین از داخل کوچه‌ها صورت بگیرد، برف‌روبی کوچه‌ها نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

جعفریان با هشدار به اینکه احتمال سقوط بهمن در دامنه‌های سبلان و باغرو وجود دارد، گفت: هموطنان حتماً به هشدارها توجه داشته باشند و در سفرها نیز به این مهم توجه کنند که اکثر محورهای مواصلاتی استان اردبیل همچنان کولاکی است، بنابراین از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

وی با اشاره به مصرف ۱۲ میلیون مترمکعب گاز طی روزهای اخیر در استان اردبیل، از هم‌وطنان خواست تا همچنان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا در مناطق شمالی استان اردبیل افت گاز رخ ندهد.

در عین حال اداره کل آموزش وپرورش استان نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد، به دلیل برودت هوا، فعالیت های آموزشی کلیه دوره های تحصیلی در نوبت صبح و عصر مدارس شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، گرمی، بیله سوار، ارشق، انگوت، سرعین، نمین، نیر، هیر، جعفر آباد و لاهرود بصورت غیرحضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

در شهرستان پارس آباد؛ در نوبت صبح کلیه دوره های تحصیلی و در نوبت عصر دوره های پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه دوره اول به صورت غیرحضوری خواهد بود.

همچنین در اصلاندوز دوره پیش دبستانی به صورت غیرحضوری بوده و فعالیت مدارس ابتدایی روستایی و عشایری با ۱ ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار