عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با پانا:

به جای افزایش مالیات به سمت شناسایی فرارهای مالیاتی برویم

تهران (پانا)- عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت دولت می‌تواند به جای این افزایش مالیات به سمت شناسایی فرارهای مالیاتی برود. در حال حاضر ظرفیت مالیاتی کشور هزار و ۵۰۰ همت است و ظرفیت لازم وجود دارد بنابراینبه جای افزایش مالیات بر ارزش افزوده می توان فرارهای مالیاتی را شناسایی کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
به جای افزایش مالیات به سمت شناسایی فرارهای مالیاتی برویم

جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با پانا درباره افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده گفت: « یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده معادل هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی است و معنای آن این است که افزایش مالیات بر ارزش افزوده، یعنی دولت کسری هزار میلیاردی خودش را می‌خواهد به واسطه مردم تامین کند. این در حالی است که مردم در شرایط سخت اقتصاد تورمی و تحریمی به سر می‌برند.»

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: «این یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده قطعا تورم حداقل ۱۰ درصدی را روی تمام کالاها بر جای خواهد گذاشت. دولت در ابتدا افزایش مالیات بر ارزش افزوده را وابسته به مدرسه‌سازی کرد که مجلس این موضوع را نپذیرفت و رای منفی به آن داد.»
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: در حال حاضر هم منابع لازم برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را متصل به افزایش مالیات بر ارزش افزوده کرده است. این افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده ضد تولید هم محسوب می شود زیرا باعث اثر منفی بر مصرف شده و وقتی مصرف پایین بیاید تولید هم به نسبت کاهش پیدا می‌کند.»
این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: «دولت می‌تواند به جای این افزایش مالیات به سمت شناسایی فرارهای مالیاتی برود. در حال حاضر ظرفیت مالیاتی کشور هزار و ۵۰۰ همت است و ظرفیت لازم وجود دارد بنابراینبه جای افزایش مالیات بر ارزش افزوده می توان فرارهای مالیاتی را شناسایی کرد.»
کوچکی‌نژاد ادامه داد: «دولت باید سیستم‌های مالیاتی خود را به‌روز کند و فرارهای مالیاتی را کاهش دهد تا به این وسیله هم خودش به درآمد مالیاتی پایدار و بالا برسد، هم به مردم عادی و بخش شفاف اقتصاد فشار وارد نشده و هم اینکه عدالت مالیاتی در کشور ایجاد شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار