مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

آموزش و پرورش فراگیرترین نهاد حاکمیتی در کشور است

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد آموزش و پرورش فراگیرترین نهاد حاکمیتی در کشور است.

کد مطلب: ۱۴۳۹۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش فراگیرترین نهاد حاکمیتی در کشور است

علی حجرگشت، مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در بیست و یکمین کنفرانس بین‌المللی فیزیک و یازدهمین کنفرانس آزمایشگاه فیزیک گفت: آموزش و پرورش به عنوان فراگیرترین نهاد حاکمیتی در کشور است. در کشور کوچه یا محلی نداریم که آموزش و پرورش در آن حضور نداشته باشد. بنابراین وظیفه و رسالت ما در آموزش و پرورش بنا به دلایل متعددی از همه نهادها بیشتر و والاتر است. در هر خانواده یک نماینده داریم که اتفاقاتی را که در آموزش و پرورش رخ می دهد را انعکاس می دهند و این موضوع در جامعه قابل مشاهده است.

وی افزود: سند تحول بنیادین که همه‌ ما با آن آشنا هستیم در همه ساعت هایی که آموزش و پرورش با دانش آموزان سر و کار دارد از جمله علمی، پژوهشی و... برای ما تعیین و تکلیف کرده است هر چند که این یک سند کلی است ولی باید آن را در مدارس جاری کنیم، اما رسالت بزرگ ما معلمان این است که در تمامی حوزه ها فعال باشیم.

حجرگشت اضافه کرد: شخصاً به موضوع کنفرانس که موضوع علمی، پژوهشی و تحقیقاتی است اشاره می کنم که آموزش و پرورش به صورت جدی به این مباحث بپردازد. البته باید گفت که به دلیل کمبود امکانات و کمبود بودجه مالی که در آموزش و پرورش وجود دارد به این گونه معقولات پرداخته نمی شود اما شاید اینگونه کنفرانس ها تذکر جدی باشد که به این مباحث بیش از پیش پرداخته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش درادامه اظهار کرد: همان طور که وظیفه تعلیم و تربیت را درآموزش و پرورش داریم باید این وظایف در مدارس به شکل مشخص تر انجام شود. دانش آموز دوازده سال به صورت رسمی در فضای مدرسه قراردارد بنابراین در همین ساعت ها است که می توان با برنامه ریزی و آنچه که ما وظیفه داریم در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشیم تاثیری که معلم در برابر دانش آموزان دارد بعضاً از پدر ، مادر و اعضای خانواده بیشتر است.

حجرگشت خاطر نشان کرد: فضا های پژوهشی که در مدارس خاص مثل سمپاد و بعضی از پژوهشسراها است باید در تمام مدارس فراهم شود مانند طرح جابربن‌حیان که در سال گذشته در مدارس ابتدایی برگزار شد. همچنین بحث علوم پایه ، فیزیک و دروس مرتبطی که در آموزش و پرورش است باید ببینیم که چگونه این دروس آموزش داده شود که اشتیاق و علاقه دانش آموز به این دروس پژوهشی بیشتر شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی کنفرانس گفت: استان البرز یکی از منحصر به فرد ترین مکان جغرافیایی کشور را دارد که در یک جغرافیای کوچک، متراکم ترین آموزش و پرورش کشور را دارا هستیم . که در بعضی از مناطق ، دانش آموزان درکلاس های ۴۰تا ۵۰ نفره در حال تحصیل هستند . البته باید گفت که در این یکی دو ساله گذشته در استان ۱۰۰مدرسه به بهره‌برداری رسیده است.

دانش آموز خبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار