پاشایی در کنفرانس فیزیک ایران در تبریز:

آموزش و پرورش اثربخش با تبدیل آموخته ها به عمل میسر می شود

هجدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران و هشتمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه صبح امروز در تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۱۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در مراسم افتتاحیه ی این کنفرانس لازمه ی تعلیم و تربیت اثربخش را توجه به سواد علوم و فناوری و برنامه های آموزشی و کاربردی آن در زندگی عملی عنوان کرده و گفت: اگر بخواهیم آموزش و پرورش اثربخش داشته باشیم بدون شک ورود آنها در عمل به زندگی و جامعه مهم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تصریح نمود: یافته های علمی با یادگیری بدون انگیزه، محتوای بدون کاربست، روش های بدون فناوری و ارزشیابی بدون معیار در هیچ زمینه ای اثربخش نخواهد بود.

وی نیاز اساسی فراگیران را توانایی به کارگیری آموخته ها در عمل برشمرد و افزود: دانش آموزان نیز اگر توانسته باشند مهارت های آموخته شده را عملی بکار گیرند موفق بوده اند.

پاشایی اذعان داشت: آذربایجان شرقی بعنوان دارالتربیه ایران اسلامی محل تربیت و فعالیت دانشمندانی بوده که در تاریخ درخشیده اند و تاسیس اولین مراکز علمی و فرهنگی و هنری دلیلی محکم بر این ادعاست.

این مقام مسئول خاطرنشان شد: امروز نیز با تاسیس 25 پژوهشسرای دانش آموزی گامی مهم در عرصه ی تحقیق و پژوهش برداشته ایم و در هر 39 منطقه استان پژوهسرا داریم به طوری که اولین پژوهشسرای روستایی در کشور مربوط به روستای یالقوزآغج ترکمنچای در استان تاسیس شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با تایید روند رو به رشد علمی دانش اموزان استان، یادآور شد: کسب رتبه های متعد تک رقمی در کنکور، موفقیت های بزرگ در المپیادهای جهانی و رقابت های ورزشی این روند رو به رشد را تایید می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار