دادستان تهران خبر داد؛

تشکیل پرونده قضایی برای 7 چهره شناخته شده پس از حادثه کرمان

تهران (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب تهران از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه تعدادی از افراد از جمله هفت چهره شناخته شده در دادسرای تهران به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از حادثه تروریستی کرمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل پرونده قضایی برای 7 چهره شناخته شده پس از حادثه کرمان

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، در بخش دوم جلسه شورای عالی قوه قضاییه، «محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها از آزادی سه هزار و ۱۸۴ نفر از زندانیان سراسر کشور به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: از این تعداد، هزار و ۲۶ نفر از محل کمک‌های خیرین و دو هزار و ۱۵۸ نفر به واسطه بهره‌مندی از ارفاقات قانونی، از زندان آزاد شدند؛ در بین ۳۱ استان نیز بیشترین میزان آزادی زندانی مربوط به استان کرمان با ۳۵۴ نفر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح نیز در این نشست از انجام ملاقات چهره به چهره مسئولان این سازمان با ۶۴۹ نفر از شهروندان در ۲۸ استان کشور همزمان با ایام سالروز شهادت شهید سلیمانی و صدور دستورات مقتضی و در چهارچوب قانون از جانب مقامات قضایی در جریان این ملاقات‌ها خبر داد.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک از افزایش ۱۸۸ درصدی صدور اسناد اراضی کشاورزی و رشد ۴۲ درصدی صدور اسناد ساختمان‌های فاقد سند رسمی در ۹ ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین در ۹ ماه آغازین سال جاری، شاهد افزایش ۶۵ درصدی صدور اسناد موقوفه و رشد ۳۳ درصدی اسناد مالکیت دولتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین «رحیمی» معاون قضایی قوه قضائیه نیز در این جلسه اظهار کرد: در راستای اجرای دستور هفته گذشته ریاست دستگاه قضا پیرامون موضوع نحوه محاسبه خسارت تاخیر تادیه، طی روزهای گذشته جلسه‌ای به میزبانی معاون قضایی و با حضور معاون حقوقی قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان عمومی و انقلاب تهران و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد و ابعاد مختلف موضوع مزبور مورد اِمعان‌ِنظر قرار گرفت و این بررسی‌ها کماکان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: به صورت اجمالی اینچنین به نظر می‌رسد بسیاری از مشکلات در حوزه محاسبه تاخیر تادیه، نیازمند اصلاح قانون نبوده و با صدور یک بخشنامه و رویه واحد، قابل رفع شدن می‌باشد.

صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در این جلسه از تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم علیه تعدادی از افراد از جمله هفت چهره شناخته شده در دادسرای تهران به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از حادثه تروریستی کرمان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها با سرعت، دقت و قاطعیت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی در همین راستا تصریح کرد: با کسانی که بخواهند با انتشار مطالب کذب و توهین‌آمیز، امنیت روانی جامعه را به مخاطره بیندازند، قاطعانه، سریع و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار