حاج قاسم در حال تکثر و تکرار است

تهران (پانا) - حاج قاسم یک پدیده نادر و غیر قابل تکرار نیست، حاج قاسم به سرعت در حال تکثر و تکرار بوده و این نظر مقام معظم رهبری است زیرا آنچه سلیمانی‌ها را تکرار می‌کند و می‌پروراند مکتب اسلام است.

کد مطلب: ۱۴۳۷۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
حاج قاسم در حال تکثر و تکرار است

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با حضور طاهره صاحب الزمانی معاون پرورشی و تربیت بدنی، رحیمی فرمانده بسیج دانش آموزی‌، کارشناسان حوزه پرورشی، محمد فارسی مدرس و استاد دانشگاه و مدیران، معاونین و مربیان پرورشی در روز چهارشنبه ١٣ دی ماه ١٤٠٢ در سالن شهید آوینی برگزارشد.

محمد فارسی ضمن گرامی داشت دهه بصیرت و فرا رسیدن سالروز شهادت شهید سپهبد سلیمانی، اظهار کرد: زمانی که مالک اشتر به شهادت رسید این خبر را در مسجد به امیرالمومنین دادند و ایشان به منبر رفتند و خبر را علنی کردند و عبارات کوتاهی در مورد آن بزرگوار بیان کرد و فرمودند آگاه باشید مالک به عهد خود وفا کرد و خدای خود را ملاقات کرد و خدا مالک را رحمت کند و ادامه دادند اگر مالک کوه بود کوه یگانه ای بود و اگر سنگ بود سنگ خارا و سختی بود و با عمق جان اندوه خود را این گونه بیان کردند که آیا زن ها دوباره می توانند مثل مالکی بیاورند و آیا کسی دیگر هست که مالک شود، و بر مالک گریست و چندین روز عزا دار بر مالک بود و این مصیبت را سنگین برشمرد.

وی در ادامه بیان کرد: این حد از محبت و عاطفه امام به یک فرد را ما در جایی نمی بینیم و موضوع، موضوع دیگری است، چرا مالک در نگاه و ارتباط امام جایگاه رفیعی دارد؟ ما تا قبل از سال ۹۸ این مطالب را فقط شنیده بودیم اما درک این مطلب با شهادت حاج قاسم و پس از آن بیانات مقام معظم رهبری برای ما نمود پیدا کرد، امیرالمومنین در بیانات خود می فرمودند؛ مالک من به پشت گرمی تو می خواهم دین را اقامه کنم و اینجاست که جایگاه افراد محقق می شود و این نگاه و تفاوتی است که بین افراد وجود دارد و این که یک فرد چقدر می تواند مفید باشد.

وی تاکید کرد: شاید کسی فکر نمی کرد از روستای دورافتاده و بی آب و علف "قنات ملک" مردی بلند شود که مسیر تاریخ و سرنوشت بسیاری از ملت ها را تغییر دهد، اما بدون شک حاج قاسم یک پدیده نادر غیر قابل تکرار نیست و این نظر مقام معظم رهبری است، و این مرد پرورش یافته مکتب اسلام است و رهبری در این باره می فرماید آن مکتبی که حاج قاسم پرور است اهمیت دارد، ما قرار است یک تمدن اسلامی بزرگ را ایجاد کنیم و به امثال حاج قاسم ها نیاز داریم.

در ادامه صاحب الزمانی عنوان کرد: آن مکتب و فضایی که حاج قاسم را پرورش داد و وی را به این درجه رساند اهمیت دارد، حاج قاسم چکار کرد برای ما که امروز این داغ ماندگار تازه ایجاد شده و هنوز این داغ برای ما تازه است؟ راز ماندگاری او چیست و چرا مردم ما حاج قاسم را دوست دارند و او نقطه همگرایی همه جریان های سیاسی و همه سلیقه هاست؟ حضرت آقا می فرماید حاج قاسم کسی بود که مردم، همه داشته های فرهنگی و اعتقادی خود را در وی زنده می دیدند، ایشان خود را حذف کرده بود و خود حاج قاسم و منافع ایشان مطرح نبود چرا که حاج قاسم تمام وجودش وقف دین شده بود و این یکی از دلایل اصلی دوست داشتن مردم و رمز ماندگاری اوست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار