شهردار مشهد:

تاریخ انقلاب اسلامی، بسیاری از نقش‌آفرینی‌های مردم خراسان را ثبت کرده است

نشان مشهد الرضا به ۸ گروه هدف مشهدی اهدا می‌شود

مشهد (پانا) - شهردار مشهد گفت تاریخ انقلاب اسلامی، بسیاری از تلاش‌ها و نقش‌آفرینی‌های مردمان خراسان را ثبت کرده است، در همین راستا پیگیری شد تا ۱۰ دی ماه به عنوان روز ملی مشهد ثبت شود.

کد مطلب: ۱۴۳۷۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تاریخ انقلاب اسلامی، بسیاری از نقش‌آفرینی‌های مردم خراسان را ثبت کرده است

محمدرضا قلندر شریف، شهردار شهر مشهد در اولین رویداد اعطای نشان مشهد گفت: مشهد به عنوان شهری که در آغوش خود مضجع منور رضوی را دارد، شهری دوستدار زیبایی‌های معنوی، اخلاقی و بصری است. شهرها به دلایل متفاوتی شکل می‌گیرند؛ اما شهر مشهد بر کناره خورشید ولایت شکل گرفته است.

وی بیان کرد: مشهدمقدس، شهر امام مهربانی‌ها و قطعه‌ای از بهشت است که زیستن در آن باید همراه با فلسفه وجودی باشد و در چنین شرایطی مفاهیم مقدس زائر و مجاور شکل می‌گیرد؛ به همین دلیل مشهد الرضا، ویترین و معیاری در فصل انقلاب اسلامی بوده و به عنوان حقیقت ذات انقلاب اسلامی شناخته می‌شود. شهر مشهد در طول تاریخ، همواره حماسه آفرین بوده است و تاریخ انقلاب اسلامی، بسیاری از تلاش‌ها و نقش آفرینی‌های مردمان خراسان را ثبت کرده است.

وی ادامه داد: مشهد، چندین سال به دنبال روز ملی خود بود و در نهایت ۱۰دی ماه مصادف با یکشنبه خونین مشهد و روز ورود علی بن موسی الرضا به این سرزمین، با تصویب در شورای فرهنگ عمومی به ریاست نماینده ولی فقیه، به عنوان روز ملی مشهد نامگذاری شد.

شهردار مشهد افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری، مشهدالرضا، شهری است که خدمت به آن شهر، خدمت به تمام مسلمانان جهان است‌. شورای شهر مشهد برای ویژه گرامی داشتن روز مشهد، نشان مشهد را به عنوان مدال افتخار، به تصویب رساند تا نام مشهد در حوزه‌های متفاوت درخشان‌تر شود.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار