معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:

توانمندسازی اصل اساسی پیشرفت است

سمنان (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت اولویت اول در گام دوم انقلاب، تبیین و انجام نهضت دائمی در این حوزه و توانمندسازی ‌است.

کد مطلب: ۱۴۳۷۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی اصل اساسی پیشرفت است

احمد ریواده در همایش تجلیل از تلاشگران و فعالان عرصه سواد آموزی با بیان این‌که در سال ۱۴۰۲ مهم‌ترین مساله، انتخابات است، به بیان اهمیت موضوع سوادآموزی و مجموعه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم و تاکیدات مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: همه کسانی که مخاطب دارند مکلف هستند که طرح موضوع داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال‌های اخیر، استان سمنان بالاترین میزان سواد را در سطح کشور دارد که نشان از تلاش، برنامه‌ریزی و اتفاق نظر آموزش و پرورش و مسئولیت خطیر آن در زمینه رفع و ریشه‌کنی بی‌سوادی دارد.

ریواده افزود: در گفتمان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در توجه به علم، توسعه و تعمیق سواد، تاکید شده و راهبرد اصلی انقلاب اسلامی در زمان کرونا و پساکرونا نیز حضوری‌شدن آموزش و دقت در این موضوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنانش، انسداد مبادی بی‌سوادی را به‌طور قطعی از اقدامات آموزش و پرورش دانست و گفت: آگاهی‌دادن در کنار آموزش، بخشی از رسالت گفتمان‌ سازی در آموزش و پرورش بوده و هست که در اسناد بالادستی به‌صورت مشخص و واضح است.

ریواده در پایان با بیان این‌که مشارکت حداکثری وظیفه هر ایرانی است، به برگزاری دو انتخابات مهم، سرنوشت‌ساز و اثرگذار در ۱۱ اسفند سال جاری، اشاره و از جامعه فرهنگیان، آموزش‌دهندگان و سوادآموزان برای مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای دعوت کرد.

گفتنی است؛ در پایان این همایش که مصطفی مرادی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، محمدرضا احسان مدیرکل جذب سرمایه‌گذاری استانداری و امین داودی مشاور استاندار در امور ایثارگران نیز حضور داشتند، از تابلوی ابتکاری سوادآموزی استان، رونمایی و از سوی مسئولان، مرقومه‌ای به یادگار، ثبت و از تلاشگران و فعالان حوزه سوادآموزی تجلیل شد‌.

دانش آموز خبرنگار: محمدامین شجری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار