اردوی جهادی عشایری فارس و بازدید از ۱۱۶ مدرسه ابتدایی

شیراز (پانا) - آموزش و پرورش عشایر فارس در قالب پویش اردوی جهادی، از ۱۱۶ مدرسه ابتدایی نمایندگی کازرون بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۷۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اردوی جهادی عشایری فارس و بازدید از ۱۱۶ مدرسه ابتدایی

پویش اردوی جهادی آموزش و پرورش عشایر فارس این هفته در ایستگاه هشتم ، تمام مدارس ابتدایی عشایری غرب فارس و بخش هایی از استان بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد را مورد ارزیابی تخصصی و بالینی قرار داد.

این پویش که از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و به همت مدیریت آموزش و پرورش عشایر استان فارس آغاز شده است، هر هفته در یکی از مناطق آموزش و پرورش عشایر استان فارس و استان های همجوار انجام می شود.

از مهمترین اهداف پویش اردوی جهادی، پوشش تمام مدارس عشایری است به طوری که این برنامه جهادی در هر چهار نمایندگی (فسا، کازرون، فیروزآباد و فراشبند) به صورت مداوم و هفتگی اجرا می شود.

پویش اردوی جهادی آموزش و پرورش عشایر براساس اولویت بندی های سند تحول بنیادین و با هدف رشد تمام ساحتی دانش آموزان عشایر و همچنین پایش و ارزیابی عملکرد مدارس عشایری با یک رویکرد آموزشی ، پرورشی ، تربیتی و فرهنگی اجرا می شود، در این در این بازدیدها اساتید مجرب آموزش ابتدایی، مربیان برتر تربیتی و پرورشی استان، مشاوران سازشی، تحصیلی و تربیتی، روانشناسان و اساتید دانشگاه، تیم پزشکی، متخصصان اداره انجمن اولیا و مربیان و کارشناسان اختلالات یادگیری در مناطق حاضر می‌شوند و بطور بالینی تمام جنبه‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان عشایر را رصد می‌کنند.

اهمیت، اثرگذاری و گستردگی پویش اردوهای جهادی آموزش و پرورش عشایر فارس موجب شده است که تمام برنامه ها و طرح های این پویش هرهفته با حضور و نظارت مدیران و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش فارس و مدیریت آموزش و پرورش عشایر استان برگزار شود.

در این پویش جهادی صرفا به فعالیت‌ها و مشاوره‌های علمی و آموزشی اکتفا نمی‌شود و سعی بر این است که علاوه بر رویکردهای آموزشی، بر اساس ظرفیت‌ها و ویژگی‌های خاص هریک از مدارس ابتدایی عشایری مشاوره و برنامه ریزی لازم در زمینه های مختلف ارائه شود.

پویش جهادی آموزش و پرورش عشایر این هفته نیز مورخ پنجم و ششم دی ماه در مدارس عشایری نمایندگی کازرون و با حضور روسای ادارات حوزه معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس ، مسئول راهبران آموزشی و تربیتی استان، مدیر، شورای معاونین و کارشناسان مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس، پیشکسوتان تعلیم و تربیت عشایر ، مسئولین نمایندگی‌های عشایر، معاونین آموزشی نمایندگی ها، مدیران مجتمع، راهبران آموزشی، سرگروه‌های آموزشی آموزش و پرورش عشایر، معاونین آموزشی و سرگروه های آموزش و پرورش مناطق غرب استان فارس برگزار شد.

در هشتمین مرحله پویش اردوهای جهادی که به مدت دو روز برگزار گردید ، تمام مدارس ابتدایی عشایری نمایندگی کازرون که شامل تمام مدارس عشایری غرب فارس و بخش هایی از استان بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد می شود، بصورت تخصصی تحلیل و ارزیابی شدند.

طبق روال همه پویش‌های جهادی مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس که هرهفته از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ زیر نظر مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شده است. این هفته نیز کارگاه های تخصصی و آموزشی جداگانه ای با حضور گشتاسبی مسئول راهبران آموزشی و تربیتی استان، باصری رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی ، محسنی رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی و جوانمرد رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برای معلمان و دانش آموزان عشایری برگزار شد.

از اهداف اصلی پویش اردوی جهادی آموزش و پرورش عشایر که با حضور اساتید مجرب و کارشناسان متخصص و متعهد عشایری و با نظارت مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، هر هفته دنبال می شود، عبارت است از ، ارزیابی بالینی از کلاس های درس چند پایه، برگزاری جلسه هم اندیشی با آموزگاران، نشست صمیمانه با دانش آموزان مدارس، برگزاری کارگاه‌های تقویتی و مهارت محور برای معلمان عشایری، شناسایی و هدایت استعدادها و توانمندی‌های ویژه دانش‌آموزان، شناسایی دانش‌آموزان دارای اختلالات یادگیری، حضور مسئولان در مدارس عشایری و مشاهده مشکلات و چالش‌های این مدارس هستند.

اهمیت، اثربخشی و همچنین گستردگی بازدید‌های این پویش موجب شد که در جلسه ارزیابی و جمع بندی نهایی این هفته که به میزبانی نمایندگی کازرون و در سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگیان برگزار شد؛ امام جمعه ، فرمانده سپاه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون ، فرماندار کوه چنار و خیر نیک اندیش حضور داشته باشند و از نزدیک شاهد اقدامات و فعالیت‌های جهادی فرهنگیان و دانش‌آموزان عشایر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار