توزیع شیر رایگان در استان خراسان شمالی بعد از ۶ سال وقفه

سملقان (پانا) - آیین آغاز طرح ملی توزیع شیر رایگان در مدارس استان خراسان شمالی و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز این استان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۴۳۶۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
توزیع شیر رایگان در استان خراسان شمالی بعد از ۶ سال وقفه

ابولقاسم اکبری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، در مراسم آغاز اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس که در مدرسه شهید رضایی برگزار شد، با اشاره به آغاز توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان استان بعد از وقفه شش ساله، گفت: توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان با دستور رئیس جمهور آغاز شده است.

اکبری با بیان اینکه تمامی دانش آموزان‌ مقطع ابتدایی در مدارس شهری، روستایی و عشایری مشمول دریافت شیر رایگان می شوند،بیان کرد: ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان شیر رایگان دریافت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی افزود: دانش‌آموزان در طرح توزیع شیر رایگان، هفته‌ای دو بار شیر رایگان دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه به سلامت شیر در اجرای طرح توزیع رایگان شیر به دانش‌آموزان مورد تاکید آموزش و پرورش است، تصریح کرد: شیر مورد نیاز برای توزیع در مدارس باید استانداردهای خاصی داشته باشد و دلیل اینکه کمی دیر شروع به توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان استان کردیم هم به تلاش در جهت رعایت این استانداردها مربوط است.

وی یادآور شد؛ شیر برای توزیع بین دانش آموزان باید پاکتی بوده و در عین حال دارای چربی ۲.۵ درصد و نیز وزن ۲۰۰ میلی لیتری باشد و در ادامه از خانواده ها و اولیای مدرسه خواست تا آگاهی دانش آموزان را در مورد اهمیت مصرف شیر بالا برده تا حتما شیری که در اختیارشان قرار گرفته را مصرف کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی در ادامه بیان اینکه آموزش و پرورش استان خراسان شمالی ۳۷۰ هزار دانش آموز دارد، اظهار کرد: دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه خود را ایجاد شرایط مطلوب برای تعلیم تربیت صحیح دانش‌آموزان می‌داند.

وی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، گفت: آموزش و پرورش به دنبال تربیت یک بعدی دانش آموزان نبوده و نمی خواهد دانش‌آموزان فقط درس بخوانند، بلکه می کوشد تا آنها را برای زندگی کردن در جامعه تعلیم بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار