عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با پانا:

رشد درآمد‌های مالیاتی به معنی گرفتن مالیات بیشتر از مردم نیست

تهران(پانا)- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت در بودجه سال جدید پایه‌های مالیاتی متفاوت شده و در عرض هم حرکت می‌کنند.رشد درآمد مالیاتی در بودجه سال جدید به این معنا نیست که از مردم بیشتر مالیات گرفته می‌شود بلکه شاخص مالیاتی تغییر کرده است.

کد مطلب: ۱۴۳۶۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رشد درآمد‌های مالیاتی به معنی گرفتن مالیات بیشتر از مردم نیست

علی بابایی کارنامی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با پانا درباره میزان واقع‌بینانه‌بودن درآمدهای بودجه در مقابل هزینه‌ها، اظهار کرد: «بودجه سال 1403 نسبت به سال 1402 واقعی‌تر است زیرا پایه اطلاعات، مبنای کارکردها و رویکردهای بودجه بر اساس محتوا و مفاد برنامه هفتم توسعه است.»

وی ادامه داد: «به این دلیل که برنامه هفتم، برنامه‌ای واقع بینانه است، بودجه نیز نسبت به سال 1402 واقع بینانه‌تر تنظیم شده است. امیدواریم با پیگیری‌های دولت، اتفاقات بهتری نسبت به توقع جامعه از درآمدها و هزینه‌ها در بودجه رخ دهد.»

بابایی کارنامی بیان کرد: «یکی از شاخص‌های درآمدی بودجه مالیات است و مالیات در بودجه سال 1403 به دلیل قوانین جدید، واقع‌بینانه‌تر است زیرا درآمد‌های نشات گرفته از مالیات نسبت به سنوات گذشته واقعی‌تر است. در سال 1403 عملکرد تفریق بودجه نسبت به سال 1402 از منظر مالیات بررسی شد و بسیار واقعی‌تر از سنوات قبل بود.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: «49 درصد رشد درآمدهای مالیاتی در بودجه سال 1403 وجود دارد البته ذکر این نکته ضروری است که پایه‌های مالیاتی متفاوت شده و در عرض هم حرکت می‌کنند. این رشد به این معنا نیست که از مردم بیشتر مالیات گرفته می‌شود بلکه شاخص مالیاتی تغییر کرده است.»

وی افزود: «مثلا در سال 1402 برای مسکن خالی مالیات تعیین شده و در سال 1403 در شاخص مسکن خالی مالیات بیشتری در نظر گرفته شد. منطقی است اگر پایه‌های مالیاتی در عرض هم حرکت کنند، فشاری به مردم وارد نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار