اهمیت واردات برای توسعه تولید و رونق اقتصاد

تهران (پانا)- رئیس مجمع واردات تصریح کرد واردات به عنوان یکی از دو ستون تجارت خارجی نیازمند حضور و فعالیت تجاری است که علاوه بر دانش، تخصص و تجربه نسبت به منافع ملی، شفافیت اقتصادی و حریم و جایگاه مصرف‌کننده ایرانی توجه و تعصب داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۳۵۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت واردات برای توسعه تولید و رونق اقتصاد

علیرضا مناقبی در گردهمائی اعضای مجمع و هیأت مدیره ادوار اظهار کرد: مجمع واردات با هدف کمک به مدیریت و هدفمند شدن واردات تأسیس و همراهی و همدلی اعضاء و صداقت و تلاش هیأت مدیره تمامی ادوار موجب تثبیت جایگاه آن شد.

وی اظهارداشت: حرکت اعضای مجمع در مسیر قانون و تلاش برای حفظ منابع و منافع کشور در تعاملات تجاری خارجی موجب شد تا امروز مجمع واردات به عنوان تشکلی قابل اعتماد شناخته شود.

در ادامه این نشست محمدحسین برخوردار از بنیانگذاران و مؤسسین مجمع واردات با یادآوری مسیر شکل‌گیری و تأسیس مجمع واردات با حمایت وزیر بازرگانی وقت و همدلی و همراهی جمعی از واردکنندگان کشور، افزود: همچون گذشته که مجمع واردات با اتکاء به سرمایه عظیم و ارزشمند خود یعنی اعضاء، در مدار پیشرفت قرار گرفت، امروز نیز باید به پشتوانه همین سرمایه برای تعالی و پیشرفت قدم بردارد.

رئیس اسبق مجمع واردات خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مجمع واردات در بخش دولتی و خصوصی کرسی‌های مهمی در اختیار دارد و همچنین به پشتوانه اتحاد و تکثر اعضاء، باید با پایمردی و بردباری برای احقاق حقوق خود و اعضاء گام بردارد.

در ادامه حسین تنهایی از اعضای هیأت مدیره ادوار مجمع واردات تصریح کرد: مجمع واردات با تقویت اتحاد و انسجام بیش از پیش اعضاء می‌تواند مسیرهای ناهموار را هموار و مشکلات پیش رو را حذف و شرایط را برای فعالیت واردکنندگان تسهیل کند.

همچنین امیر قلن‌بر یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره ادوار مجمع واردات به نقش مهم و تأثیرگذار واردات برای پشتیبانی از تولید و صنعت و رونق گرفتن چرخه اقتصاد اشاره کرد و گفت: تمامی بخش‌های اقتصاد از جمله تولید، صادرات و واردات دارای اهمیت هستند و نمی‌توان در مذمت یکی و ستایش دیگری سخن گفت، چنانکه تولید کیفی و استاندارد و ارائه محصول مناسب به مصرف‌کننده نیازمند تأمین مواد اولیه مرغوب است که بخشی از آن باید از محل واردات تأمین شود.

وی با بیان اهمیت واردات مواد اولیه مرغوب در تمامی صنایع جهت تولید و ارائه محصولات با کیفیت به مصرف کنندگان گفت اقتصاد از جمله تمام بخشهای آن واردات، تولید و صادرات به اندازه هم اهمیت دارند و وابسته یکدیگرند و نمیتوان در مذمت هیچکدام سخن گفت و خواستار نگاهی نو به این مقوله برای پیشرفت اقتصادی شد.

در ادامه سعید دُرکوش عضو هیأت مدیره مجمع واردات با تأکید بر جایگاه ویژه واردات مرغوب، خاطرنشان کرد: نگاهی به آمریکا به عنوان اقتصاد اول دنیا با تولیدات بسیار مرغوب که در جایگاه بزرگترین واردکننده جهان به عنوان ابربدهکار شناخته می‌شود، مبین نقش مهم واردات در تولید محصولات با کیفیت و پویا بودن اقتصاد است.

وی تمامی اعضاء مجمع واردات را مخاطب قرار داد و اظهارداشت: برای جذب جمع بیشتری از واردکنندگان به مجمع واردات تلاش کنیم، چراکه هرچه جمع بزرگتری باشیم، در چانه‌زنی و دستیابی به اهداف عالیه مجمع که همان تسهیل و رفع مشکلات پیش روی واردکنندگان است، توان و قدرت بیشتری خواهیم داشت.

محمدرضا بحیرائی نایب رئیس هیأت مدیره به عنوان آخرین سخنران این نشست، با تأکید بر اینکه مجمع واردات نیز چون دیگر تشکل‌ها برای رفع مشکلات اعضاء و هموار شدن مسیر فعالیت ایشان تلاش می‌کند، افزود: اینکه مشکلات جدیدی پیش می‌آید، حاصل مقرراتی است که با تمام ظرفیت برای رفع یا اصلاح آنها در حال مذاکره با سازمان‌ها و نهادهای ذیربط هستیم.

وی متذکر شد تشکل‌ها از جایگاه ویژه و مهمی برخوردار هستند و اگر تشکل‌ها نبودند قطعا امروز فعالان اقتصادی با مشکلات لاینحل و موانع بزرگتری روبرو بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار