نوروزی در گفت‌وگو با پانا:

پاسخ مناسبی به اسرائیل خواهیم داد

آمریکا و انگلیس در شهادت «سردار سیدرضی» سهیم هستند

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اهمیت انتقام خون شهید سردار رضی موسوی گفت آمریکا، انگلیس و کشورهایی که اسرائیل را تایید می‌کنند در خون سردار شهیدمان «سید رضی موسوی» سهیم هستند.

کد مطلب: ۱۴۳۵۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ مناسبی به اسرائیل خواهیم داد

آرمیتا رزاقیان_ حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با پانا در خصوص عدم ورود سازمان ملل به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، گفت: «سازمان ملل و سازمان حقوق بشر، سازمان‌هایی هستند که از خود استقلالی ندارند. شورای امنیت آتش‌بس غزه را اعلام کرد و بیش از 150 کشور نیز به آن رای موافق دادند، آمریکا با یک وتو آن را لغو کرد. این آمریکا که بسیار مدعی مشورت و شورا نیز هست، آزادانه سلاح در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. مردان و زنان و کودکان بی‌سرپناه روزانه زیر آتش حملات و بمباران‌های اسرائیل به شهادت می‌رسند.»

وی با تاکید بر توجه سازمان ملل به مشکلات مردم فلسطین، بیان کرد: «سازمان ملل به کوچک‌ترین و جزئی‌ترین اتفاقات دنیا واکنش نشان می‌دهد. چگونه به کشته شدن تعداد زیادی کودک، زن و مرد بدون غذا، آب، امکانات بیمارستانی که زیر وحشیانه‌ترین حملات قرار دارند، هیچ گونه اهمیتی نمی‌دهد.»

نوروزی اسرائیل را خون‌خوار برشمرد و افزود: «امید داریم که آزادگان جهان و تمامی ملت جهان بیش از پیش متوجه جنایت‌های وحشیانه اسرائیل خون‌خوار و این انسان‌های بی‌ریشه و بی‌عدل بشوند. بدانند که آنان چگونه بی‌رحمانه زنان، کودکان و مردان بی‌دفاع و بی‌پناه را به شهادت می‌رسانند. چگونه بنیه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور فلسطین را از بین می‌برند. آنان بر پای جنازه‌های افرادی که قطعه قطعه کرده‌اند رقص بر پا می‌کنند و شادی می‌کنند. این یعنی بویی از انسانیت نبرده‌اند و مشتی از افراد هستند که هیچ عقلی ندارند و به ظلم و ستم خود ادامه می‌دهند.»

وی با اشاره به درگذشت شهید رضی موسوی و اظهارات اسرائیل اظهار کرد: «شخصی که کارمند و خدمتگزار سفارت ایران بوده و در کشور سوریه مستشار بوده و به هر دو کشور کمک می‌کرده است به شهادت رسیده و اسرائیل اعلام می‌کند«ما او را پودر کردیم». طبیعتا زمانی که قانون به این سبک باشد شخصی که مهمان کشور دیگری بوده به شهادت می‌رسد و رژیم صهیونیست این پیام را اعلام می‌کند، این مسئله نشانگر بی‌برنامه و بی‌بنیه بودن سازمال ملل و شورای امنیت ملل متحد است. »

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه کشورهایی که اسرائیل را تایید می‌کنند در ریخته شدن خون شهید سردار رضی موسوی شریک هستند، گفت: «تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان در تظاهرات برای اعلام آتش‌بس در غزه شرکت کردند اما این صهیونیست‌های بدمنش، این چنین به جنایت خود ادامه دادند. ما در خون سردار شهیدمان «سید رضی موسوی» آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهایی که اسرائیل را تایید می‌کنند را سهیم می‌دانیم.»

به اسرائیل پاسخی سخت می‌دهیم

نوروزی از اهمیت بازپس‌گیری حق این شهید از رژیم صهیونیستی خبرداد و گفت: «ما پاسخ مناسبی به اسرائیل خون‌خوار خواهیم داد. ما نسبت به شهروند خودمان تعهد داریم و نظام ما به یک شهروند فرهیخته و سختکوش که کارمند وزارت خارجه و مستشار ایران در سوریه بوده اهمیت می‌دهیم. طبیعتا ما سکوت نخواهیم کرد و جهانیان خواهند فهمید که ایران چگونه انتقام خواهد گرفت. جهانیان خواهند دید که ما چگونه از عزیز خود دفاع خواهیم کرد و از قاتلان او انتقام خواهیم گرفت.»

وی با اشاره به تشکیل دادگاه منافقین، گفت: «در حال حاضر دادگاه‌های بین‌المللی ما در حال تشکیل است و در حال محاکمه منافقین هستیم. طبیعتا هم دولت و هم خانواده‌های این شهدا به نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران و دادگاه‌های کیفری بین‌المللی شکایت خواهند کرد. حکم عادلانه نیز در این زمینه صادر خواهد شد. همچنین باید به دادگاه‌های بین‌المللی لاهه نسبت به این جنایت انجام شده توسط اسرائیل شکایت کنیم. از طرفی نیروهای مسلح عزیز و شجاع و قدرتمند ما برخورد مناسب در این زمینه داشته باشند. نیروهای مقاومت نیز باید وظایف خود را در این زمینه انجام دهند. قطعا نیروهای مقاومت منطقه در مقابل این جنایت سکوت نخواهند کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار