در دومین نشست معاونان پرورشی مدارس منطقه ۱۳ عنوان شد:

مهارت یک مربی تربیتی؛ داشتن ارتباط مناسب با دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ۱۳، حضور دانش‌آموزان در مسابقات و جشنواره‌ها را فرصتی برای مربیان پرورشی دانست تا با ارتباط مناسب در شناسایی و هدایت استعداد آنان تاثیرگذار باشند.

کد مطلب: ۱۴۳۵۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مهارت یک مربی تربیتی؛ داشتن ارتباط مناسب با دانش‌آموزان است

دومین نشست معاونان و مربیان تربیتی مدارس منطقه ۱۳ با موضوع تبیین و تشریح برنامه ها و مسابقات پرورشی و سامانه نورینو با حضور علی امینیان؛ کارشناس فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، نادر برزگر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه۱۳، کارشناسان، مربیان و معاونان پرورشی مدارس منطقه در هفته اول دی برگزار شد.

علی امینیان؛ کارشناس فرهنگی هنری شهر تهران هدف از برگزاری مسابقات فرهنگی هنری را علاوه بر کشف استعداد و توانمندی دانش آموزان، شادی و نشاط روحیه دانش آموزان و تاثیر آن در آینده دانش آموزان دانست.

وی با اشاره به جزئیات شیوه‌نامه پویش مهر (قصه ما و بسوی قله) و دستورالعمل مسابقات فرهنگی و هنری و همچنین چگونگی ترغیب دانش آموزان جهت شرکت در مسابقات و جشنواره ها و تاکید بر داوری مسابقات گفت: به مناسبت هفته فرهنگ و هنر، نمایشگاهی از تاریخ ۷ بهمن الی ۱۲ بهمن در مدارس برگزار خواهد شد، دانش آموزان می‌توانند آثار خود را که در مسابقات فرهنگی هنری و پویش مهر در رشته‌هایی مانند نقاشی همگانی، آوای موسیقی، هنرهای تجسمی و غیره شرکت کرده‌اند، به نمایش بگذارند. مربیان پرورشی از فرایند آماده سازی نمایشگاه از پشت صحنه تا بازدید از آثار دانش آموزان، فیلم و عکس تهیه کرده و کلیپ آن را به منطقه ارائه دهند تا بعد از بررسی توسط داوران، ۶ فیلم برگزیده ( از هر مقطع دو فیلم) به مرحله استانی راه پیدا کند.

نادر برزگر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ به شرکت دانش آموزان در مسابقات و فعالیت‌های گروهی تاکید کرد و شرکت آنان در مسابقات، پویش ها و جشنواره ها را فرصتی برای مربیان تربیتی و پرورشی دانست که با داشتن ارتباط خوب و مناسب علاوه بر شناسایی و هدایت استعداد دانش آموزان در پیشبرد اهداف تربیتی تاثیرگذار باشند.

برزگر در ادامه با اشاره به اهداف پنجگانه برنامه فراگیر پرورشی اذعان کرد: از امسال فعالیت های مدارس بر اساس پنج محور برنامه فراگیر پرورشی که براساس ایمان، امید، شادی و نشاط، خردورزی و هویت تدوین شده است، ارزیابی خواهند شد و این برنامه میزان عملکرد دانش‌آموزان، میزان پویایی و مشارکت آنان در فعالیت های پرورشی که همان کارنامه تربیتی دانش آموزان است را با توجه به امکانات مدرسه و به صورت هدفمند نشان خواهد داد.

وی همچنین به برنامه های مشترک آموزش و پرورش با سازمان‌های فرهنگی از جمله شهرداری و بسیج در قالب طرح شهید آرمان و طرح جهاد تربیتی اشاره کرد و این ظرفیت را فرصتی مناسب برای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی دانست که در این راستا اکثر مدارس منطقه ۱۳ تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

برزگر در پایان با معاونان پرورشی منطقه ۱۳ با حضور کارشناس فرهنگی هنری اداره کل و کارشناسان منطقه در مورد مسائل و مشکلات حوزه پرورشی به گفت و گو پرداخت.

خبرنگار: سیده پریسا صمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار