معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز:

آموزش‌های مهارتی با هدف خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار مورد تاکید است

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش البرز گفت آموزش های مهارتی با هدف خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار در مراکز یادگیری محلی مورد تاکید است.

کد مطلب: ۱۴۳۵۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های مهارتی با هدف خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار مورد تاکید است

رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی در نمایشگاه دستاوردهای سوادآموزان مراکز یادگیری محلی استان که در مرکز یادگیری دانا ناحیه 4 کرج برگزار شد، با بیان اینکه آموزش های مهارتی با هدف خودکفایی و ایجاد اشتغال پایدار در مراکز یادگیری محلی مورد تاکید است، گفت: در این نمایشگاه به مناسبت هفته سوادآموزی دستاوردهای سوادآموزان مراکز شهید البرزی، شهید اکبری، دانا، امید و اندیشه به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 5 عنوان مهارت را برای 540 سوادآموز در حال تحصیل مراکز اجرا کردیم و امروز شاهد نمونه تولیدات سوادآموزان از جمله چرم دوزی، خیاطی، سفال، گلیم در این نمایشگاه هستیم.

معاون سوادآموزی استان کارگاه های مشاوره، حقوق شهروندی ، مهارتی و حرفه ای را نقطه قوت مراکز یادگیری در جذب افراد کم سواد و بی سواد دانست و اضافه کرد: ارائه خدمات اجتماعی، حرفه ای و مهارتی مهمترین راهکار برای جذب حداکثری و تشویق به حضور فعالانه جامعه هدف در دوره های سوادآموزی است.

وی خاطرنشان کرد: مراکز یادگیری در توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد اشتغال خانگی و خرد نقش بسزایی دارند و بایستی برای تسریع در امر سوادآموزی و مهارت‌آموزی از ظرفیت موجود آموزش و پرورش و خیرین برای توسعه مهارت ارتباطات اجتماعی و بهبود معیشت خانواده سوادآموزان مراکز بهره برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار