یک جامعه‌شناس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

اثربخشی اجرای طرح رتبه‌بندی در بهبود معیشت معلمان و ارتقای کیفیت آموزش

تهران (پانا) - یک جامعه‌شناس معتقد است که اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان می‌تواند در بهبود معیشت این قشر از جامعه اثرگذار باشد و منجر به ارتقای کیفیت آموزشی شود.

کد مطلب: ۱۴۳۵۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اثربخشی اجرای طرح رتبه‌بندی در بهبود معیشت معلمان و ارتقای کیفیت آموزش

امان‌الله قرایی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و اثربخشی اجرای این طرح در بهبود معیشت فرهنگیان اظهار کرد: در کشور ما معلمان جزو ارزشمند‌ترین خدمت‌گذاران هستند زیرا معلم غذای روح و روان را می‌دهد. بنابراین نیاز است که به تمام جوانب زندگی معلمان توجه شود. طرح رتبه‌بندی معلمان نیز یکی از طرح‌های خوبی بود که برای فرهنگیان جامعه اجرا شده است و بسیار می‌تواند در بهبود معیشت آنها در جامعه اثرگذار باشد.»

این جامعه‌شناس با بیان اینکه هر اندازه به معیشت معلمان توجه شود، دولت تقویت می‌شود، گفت: «بالاترین حقوق باید برای معلمان باشد. معتقدیم هر چه به معیشت معلمان کمک شود، به تقویت حاکمیت و دولت کمک شده است زیرا معلم می‌تواند حتی با یک حرف یا یک جمله، آینده دانش‌آموزان را بسازد و آباد کند.»

وی تاکید کرد: «رتبه‌بندی معلمان در شرایط فعلی اقتصادی یک مُسکن است که نیاز به توجه دارد و خوشبختانه مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد. معتقدیم معلمی که سر کلاس می‌رود، نباید تشویش معاش داشته باشد و تنها هدف معلم باید تدریس باشد زیرا اگر دغدغه معاش داشته باشد کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس تحت تاثیر قرار می‌گیرد.»

این استاد دانشگاه اضافه کرد: «اجرای طرح‌هایی همچون رتبه‌بندی معلمان به‌عنوان یک قوه جاذبه می‌تواند دانشجویان را به سمت شغل شریف معلمی سوق دهد و کیفیت آموزشی را هم تقویت کند.»

قرایی مقدم همچنین خاطرنشان کرد:‌ «البته بخشی از طرح رتبه‌بندی به معیشت معلمان مربوط می‌شود و بخش مهمی از آن به مباحث ارتقای کیفیت آموزشی مربوط است که در جامعه باید نسبت به آن اطلاع‌رسانی شود. ارتقای کیفیت آموزشی یکی از مسایل مهمی است که سرنوشت‌ساز است و می‌تواند از درون آن علاوه بر بهترین نیروهای کار، بهترین معلمان نیز برای آینده کشور تربیت شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار