معلم پژوهنده شهرستان طالقان در گفت‌وگو با پانا:

پروژه‌های دانش‌آموزی گام مهمی برای پژوهش است

کرج (پانا) - معلم پژوهنده شهرستان طالقان عنوان کرد دانش‌آموزان نباید خودشان را دست کم بگیرند. پروژه‌های دانش‌آموزی گام مهمی برای پژوهش است.

کد مطلب: ۱۴۳۴۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پروژه‌های دانش‌آموزی گام مهمی برای پژوهش است

مائده اکبریان، معلم پژوهنده شهرستان طالقان که در برنامه ملی معلم پژوهنده موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده بود در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: من با 9 سال سابقه کاری در پست آموزگاری در شهرستان طالقان مشغول به تدریس هستم. در سال 1401-1400 مدرس راهبر منطقه‌ای طرح مدرسه خوانا و در سال 1402-1401 مدرس منطقه‌ای طرح شهید همت در شهرستان طالقان بودم. کسب مقام معلم نمونه منطقه‌ای در سال 97-96 و مقام معلم نمونه آموزشگاهی در دو سال متوالی، کسب رتبه اول در جشنواره تدریس مجازی از نگاه دانش‌آموزان، ارائه مقالات در حوزه آموزش ابتدایی، تألیف کتاب، کسب معدل الف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، کسب رتبه‌های کشوری در جشنواره قرآن و عترت و هنر در زمان تحصیل از دیگر افتخارات من در طول خدمت در آموزش و پرورش است.»

وی افزود: «در بیست و ششمین دوره برنامه ملی معلم پژوهنده موفق شدم رتبه دوم کشوری را در بخش اقدام پژوهی با لطف خدا به دست آورم به دانش آموزان توصیه می کنم کلاس های مقاله نویسی را شرکت کنند و در زمینه مقاله نویسی آموزش ببینند.»

اکبریان درخصوص بحث درآمدزایی از طریق پژوهش برای دانش آموزان عنوان کرد: «برای رسیدن به درآمدزایی از راه پژوهش دانش آموزان باید در درجه اول در زمینه پژوهش مهارت داشته باشند، سپس می توانند با برگزاری دوره های آموزشی، شرکت در اولویت های پژوهشی و انجام طرح های پژوهشی به حمایت مالی توسط سازمان ها دست یابند. همچنین تولید محتواهای پژوهشی در درآمدزایی پژوهشی موثر هستند که می تواند بعنوان منبع درآمدی باشد.»

وی در پایان در رابطه با اهمیت زبان های خارجه در زمینه پژوهش هم گفت: «یادگیری زبان های خارجی در زمینه پژوهش بسیار مهم است. به‌روزترین و جدیدترین اطلاعات علمی در سایت های معتبر به زبان های خارجی منتشر می شود و پژوهشگرها برای اینکه از به‌روزترین اطلاعات علمی مطلع شوند و از آنها استفاده کنند نیاز دارند که مطالب علمی را ترجمه کنند و در صورت مسلط بودن به زبان خارجی نیازی به هزینه در این زمینه نیست.»

دانش آموز خبرنگار : آیدا داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار