کاشت ۲هزار اصله نهال در مدارس خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کاشت ۲ هزار اصله نهال در مدارس استان و در قالب طرح شهید مرادی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کاشت ۲هزار اصله نهال در مدارس خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد در آیین انعقاد تفاهم نامه کاشت نهال با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور گسترش تعامل و همکاری بین نهادها و دستگاه های نظام جمهوری اسلامی در تحقق سیاست ها و برنامه های صیانت از سرمایه های ملی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری منعقد شد.

وی، با بیان این که کشور ایران دارای ۱۱ اقلیم از ۱۳ اقلیم شناخته شده جهان است، گفت: با توجه به مردمی بودن طرح کاشت، نیاز است کلیه دستگاه ها، شرکت ها و نهادهای مسئول این وزارتخانه را در تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و حکم حکومتی «هر ایرانی کاشت سه نهال» یاری دهند.

وی با اشاره به نقش نظام تعلیم و تربیت بر تحقق منویات مقام معظم رهبری، با توجه به جامعه آماری دانش آموزان، عنوان کرد: تعامل دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و آموزش و پروش از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، توجه به همه ابعاد شخصیت و ظرفیت های دانش آموزان و تربیت چند ساحتی آنان را مهم ترین رسالت آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: بر مبنای سند تحول بنیادین و با توجه به شئون مختلف حیات طیبه و بر اساس ساحت های شش گانه، یکی از مهمترین آنها، ساحت تربیت زیستی و بدنی است.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، با بیان این که این ساحت ناظر بر حفظ و ارتقای سلامت و رعایت بهداشت جسمی و روانی دانش آموزان در قبال خود و دیگران است، تصریح کرد: تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی جامعه، معرفی ارزش های اجزای منابع طبیعی در حوزه های درخت، مرتع، آبخیز و پوشش گیاهی و تربیت نسل آینده کشور برای حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی از مهم ترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه به شمار می رود.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: مشارکت در فعالیت های فرهنگی، آموزشی و ترویجی حوزه منابع طبیعی با محوریت دانش آموزان، اولیا، فرهنگیان و خانواده های آنها از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار