معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

قصه، ارزش‌های اصیل انسانی را بر جان کودکان حک می‌کند

یزد (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت قصه بهترین ابزار تعلیم و تربیت است که می‌تواند ارزش‌های اصیل انسانی را بر لوح جان کودکان حک کند.

کد مطلب: ۱۴۳۳۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
قصه، ارزش‌های اصیل انسانی را بر جان کودکان حک می‌کند

علی اکبر عزیزی، در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه قصه های هر گوشه از ایران، پاسداران خرده فرهنگ ها و هویت های این سرزمین هستند، گفت: قصه ها حافظان تاریخ و تمدن ما هستند و امروز زبان قصه از مهم‌ترین ابزارها در جهاد تبیین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه قصه ها جامعه ساز و تمدن ساز هستند، افزود: قصه بهترین ابزار تعلیم و تربیت است که می تواند ارزش های اصیل انسانی را بر لوح جان کودکان حک کند، چرا که فطرت کودکان بی غبار است و می تواند آینه صفات پرودگار شود.

وی هدف از آفرینش قصه ها را بیداری انسان ها دانست و ادامه داد: بی شک در جهانی که صاحبان سلطه و قدرت در پی استعمار فرهنگ‌ها، هویت، اصالت و تمدن ملت‌ها هستند پاسداری ریشه‌های اصیل هویتی بر عهده یکایک افراد آن ملت است، قصه های های ایران زمین، گنجینه آداب و رسوم و سنت‌ها و اصالت‌ها و تجلی زندگی اصیل ایرانی و اسلامی است، میراث معنوی و ناملموسی که باید سینه به سینه منتقل شود.

عزیزی افزود: بی شک، هویت هر ملتی، جان و جهان آن ملت است، درختان ریشه‌دار، میوه‌هایی سربلند می‌آورند و از آسمان خوشه برمی‌چینند و درخت تمدن ایران، ریشه در قصه‌هایی بلند دارد که پهلوانان دیروزش رستم ها و سهراب‌ها و تهمینه ها و گردآفریدها بودند و قهرمانان امروزش شهیدان رسته از خویشند که حماسه باورشان را باید شنید و سینه به سینه بازگفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه امروز روایت حماسه بلند و قهرمانانه ملت مظلوم و مقتدر فلسطین باید با زبان قصه به گوش کودکان جهان برسد، گفت: قصه‌ها صدای کودکان فلسطین شده و روایت مظلومیتشان وجدان های خفته را بیدار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار