معاون پرورشی و فرهنگی در همایش همیار مشاوران البرز:

مشاوره در همه‌ جوامع با هر نوع بینش و تفكّر و اعتقادی وجود دارد

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت راهنمایی و مشاوره به اندازه‌ طول خلقت بشر دارای سابقه‌ تاریخی است و مناسب‌ترین شاخصه‌ای است که همه‌ جوامع با هر نوع بینش و تفكّر و اعتقادی از آن بهره‌برداری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۳۳۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
مشاوره در همه‌ جوامع با هر نوع بینش و تفكّر و اعتقادی وجود دارد

سردار فتح اللهی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در همایش همیار مشاوران استان البرز عنوان کرد: در مورد قضاوت کردن صحبت می کنیم. می گویند اگر من دیگران را قضاوت کنم باید از لحاظ اخلاقی آماده روحی قضاوت دیگران را نیز داشته باشم. به طور مثال اگر فردی آمادگی روحی قضاوت دیگران را ندارد، پس نمی تواند دیگران را هم قضاوت کند.

وی افزود: فرهنگی از لحاظ رسانه ای وجود دارد که می گوید دیگران را نباید قضاوت کنیم، حتی اگر به طور مثال شخصی به جای فرزند از حیوان نگهداری کند ما نباید او را قضاوت کنیم، زیرا آن فرد همانند افراد دیگر برای ما محترم است و هیچ استدلالی وجود ندارد که ما بتوانیم به آن به افراد برچسب بد و خوب بزنیم.

فتح الهی اضافه کرد: ولی اگر شخصی کار ناپسندی انجام می دهد و باعث شده که به دیگران صدمه بزند به نظر شما آن جا هم نباید قضاوت کنیم؟ پس اینجا به این نتیجه می رسیم که در این مواقع می توانیم یکدیگر را قضاوت کنیم و حتی خدا هم در قرآن به ما گفته است که ما به شما قضاوت کردن را الهام کرده ایم.

وی در پایان بیان کرد: به دانش آموزان می گویم که در مورد این موضوعات تفکر و تعقل کنند، زیرا همه بودن ها همانند هم نیستند و اگر همه بودن ها مثل یکدیگر بودند پس خداوند پیامبر را برای چه فرستاد؟ خداوند پیامبر را فرستاد که افراد از گرفتاری ها نجات پیدا کنند.

خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار