کاهش 9 درجه‌ای دمای هوا دراستان اردبیل

اردبیل (پانا) - اداره کل هواشناسی اردبیل از کاهش دمای هوا درسطح این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 9 درجه‌ای دمای هوا دراستان اردبیل

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی اردبیل با خروج سامانه بارشی از این استان به تدریج از میزان ابرها کاسته شده و دمای هوا به‌طور محسوس افت خواهد کرد؛ به‌طوری‌که کمینه دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان امروز ۶ تا ۹ درجه سلسیوس زیر صفر افت خواهد کرد.

از امروز (سه‌شنبه ۲۸ آذر) با پایداری شرایط جوی آسمان استان صاف تا نیمه‌ابری بوده و در اواسط روزها دمای هوا به‌طور نسبی افزایش می‌یابد؛ اما در ساعات شبانه هوای سرد توام با یخ‌بندان تداوم دارد.

در روزهای پایانی هفته جاری (پنجشنبه و جمعه) وزش باد جنوبی (در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید) و افزایش نسبی دما پدیده غالب انتظار می‌رود.

طی روز گذشته (دوشنبه ۲۷ آذر) ضمن نفوذ توده هوای سرد، در مناطق شمالی بارش باران و در مناطق مرکزی و جنوبی استان بارش برف رخ داده بود که بیشترین بارش برف در شهرستان نمین (ایستگاه نیارق با ۲۰ سانتی‌متر) به ثبت رسیده است.

برهمین اساس اداره کل آموزش و پرورش اردبیل نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: به دلیل برودت هوا در شهرهای اردبیل، سرعین، نیر، نمین، هیر و خلخال فعالیت های آموزشی دوره های پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی و تمامی مدارس استثنایی در نوبت صبح به صورت غیرحضوری و از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه در ارشق، لاهرود و مشگین شهر نیز فعالیت های دوره پیش دبستانی به صورت غیر حضوری خوناهد بود و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام می شود.

همچنین در مشگین شهر فعالیت مدارس ابتدایی با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

بارش برف در واپسین روزهای پاییز شهرهای مختلف استان اردبیل را سفید پوش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار