صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در اردبیل

اردبیل (پانا) - اداره کل هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی شماره ۲۹ را در بیشتر مناطق این استان صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۹۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در اردبیل

اداره کل هواشناسی اردبیل طی اطلاعیه ای نوع مخاطره را رگبار باران به‌ویژه در شهرستان‌های انگوت، گرمی و اصلاندوز، رخداد رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد وزش تندباهای موقتی و منطقه اثر را گرمی، انگوت، اصلاندوز، بیله‌سوار، پارس‌آباد و مناطقی از مشگین‌شهر اعلام کرده است.

اثر مخاطره این سامانه جوی آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به دلیل بارندگی‌های رگباری و اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات است.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان بر لزوم توجه به توصیه‌ها، اعلام به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها جهت تسریع اطلاع‌رسانی به نواحی درگیر، اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

طی هفته‌های اخیر بارش‌های رگباری منجر به وقوع چندین فقره سیل مهیب در سطح استان اردبیل شده است.

کانون سیل‌های شهرهای گرمی، بیله سوار، انگوت و مشگین‌شهر بوده است و تاکنون 7 نفر بر اثر سیل جان خود را از دست دادند، ضمن اینکه در این مدت مسیر اردبیل - سرچم یک بار و مسیر گرمی بیله‌سوار ۲ مرتبه بر اثر سیل مسدود شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار