امیررضا جوادی در گفت‌وگو با پانا:

پژوهش و بررسی آثار مکتوب و مصاحبه رکن اصلی مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل» بود

تهران (پانا) - کارگردان مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل» که اولین تجربه کارگردانی‌اش است به چالش‌های ساخت این فیلم اشاره کردو گفت پژوهش و بررسی آثار مکتوب و مصاحبه رکن اصلی مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل» بود.

کد مطلب: ۱۴۳۲۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پژوهش  و بررسی آثار مکتوب و مصاحبه رکن اصلی مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل»  بود

امیررضا جوادی کارگردان مستند «زیبا، لذیذ، مبتذل» که در بخش بلند مسابقه ملی هفدهمین جشنواره بین‌المللی سینمای مستند «سینماحقیقت» حضور دارد در گفت‌وگو با پانا درباره داستان این مستند گفت:« «زیبا، لذیذ، مبتذل» درباره امکان ارزش‌‌گذاری آثار موسیقایی است و علت نام‌گذاری آن هم این است که در فیلم، بر روی سه بحث «زیبایی»، «لذت بردن از اثر» و «مبتذل یا فاخر بودن اثر» صحبت به میان آورده ایم.»

وی درباره علت و شیوه ساخت این مستند بیان کرد: «پرسش اصلی فیلم از سالها پیش در ذهن من بود اما یکی از اساتید دانشگاه پس از فوت مرحوم مرتضی پاشایی که سال 1393 از دنیا رفت، صحبت‌هایی داشت که آن را بهانه‌ای برای ساخت این مستند کردیم. این مستند به صورت مصاحبه‌محور پیش می‌رود. از آنجایی که موضوع گسترده‌ای را مد نظر داریم، با افراد مختلفی در رشته‌های متنوع مثل روانشناسی، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی، علوم اعصاب و... مصاحبه کرده‌ایم تا آن‌ها بگویند که آیا می‌توان یک اثر موسیقایی را داوری کرد یا خیر.»

این فیلمساز ادامه داد: «طبق علاقه‌ام به موسیقی و اهمیت چند بعدی بودن مساله برایم جالب بود که آیا براستی امکان ارزش گذاری آثار مختلف وجود دارد. در پایان مستند نیز ما نتیجه‌گیری نداریم بلکه به بررسی موضوع از ابعاد مختلف می‌پردازیم و در واقع این سوال‌مان است که عمق و گستردگی می‌یابد.»

جوادی با اشاره به اینکه کارگردانی «زیبا، لذیذ، مبتذل» اولین تجربه اوست، درباره حضور در جشنواره «سینماحقیقت» تاکید کرد: «حضور فیلمم در جشنواره «سینماحقیقت» حس خوبی دارد، امیدوارم که دیده شود و بحث و گفتگوهای خوبی پیرامون این موضوع شکل گیرد . به نظر می‌رسد که امسال جشنواره خوبی را شاهد خواهیم بود و تعداد قابل توجهی از آثار در آن حضور دارند.»

وی در پاسخ به این پرسش که در اولین تجربه کارگردانی خود از تجربه دیگران نیز استفاده کرده است، تاکید کرد:«علاوه بر منابع مکتوب موجود، از همراهی و مشورت دوستان زیادی استفاده کردم. »

این کارگردان در پایان درباره چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌‌رو بوده است، تصریح کرد: « روبه‌رو شدن با برخی چالش‌ها قابل پیش بینی بود، اما بدترین مساله، سانسور شدن بود. که بنا به دلایلی مجبور به این کار شدیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار