اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا:

«طرح اصلاح قانون مدارس غیردولتی» موجب شفافیت عملکرد مدارس خواهد شد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه «طرح اصلاح قانون مدارس غیردولتی» موجب شفافیت عملکرد مدارس خواهد شد، گفت میزان دریافتی و پرداختی معلمان و شهریه مدارس در سامانه به صورت قانونی و شفاف قابل رصد خواهد بود.

کد مطلب: ۱۴۳۱۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
«طرح اصلاح قانون مدارس غیردولتی» موجب شفافیت عملکرد مدارس خواهد شد

مهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، اظهار کرد: «مدارس غیردولتی یا همان مدارس غیرانتفاعی سابق بخشی از نظام آموزشی کشور را عهده‌دار هستند اما علیرغم اینکه بسیاری از اینها خدمات خودشان را متناسب با قوانین آموزش و پرورش پیش می‌برند اما برابر گزارشات مردمی در برخی از این مدارس مشکلاتی را به مسئولان بازخورد می‌دهند. قسمتی از این مشکلات مربوط به مسائل مالی و دریافت شهریه‌های غیرقانونی است.»

وی افزود: «برخی نیز از نظر کیفیت نظام آموزشی دچار مشکلاتی بودند که به مجلس گزارش داده شد. کمیسیون آموزش با جمع بندی این موارد طرحی را برای سازماندهی مدارس غیردولتی آماده کرد و بعد از مدت ها انتظار، از هفته پیش در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: «اقدامات و اصلاحات نمایندگان که انجام شد، این مسیر را برای اینکه به یک قانون شفافی تبدیل شود تا سازماندهی صورت گیرد از نظر اینکه دریافتی شهریه کاملا به صورت سامانه‌ای باشد که قابل رویت برای پرداخت کننده و مسئولان باشد و همچنین اولیا هم از پرداخت شهریه خود با خبر باشند. همچنین میزان دریافتی و پرداختی معلمان نیز در این سامانه به صورت قانونی و شفاف دیده می‌شود که بسیاری از معلمان نیز نگرانی‌ها و گلایه‌‌هایی از میزان دریافتی‌شان داشتند. بنابراین این طرح این امکان را خواهد داد که عملکرد مدارس غیردولتی، شفاف‌تر شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار