تفاهم نامه همکاری فدراسیون ورزش روستایی با قرارگاه جهادی وزارت کشور

تهران (پانا) - با حضور علیرضا پسندیده و مجید بکایی، تفاهم‌نامه همکاری بین قرارگاه جهادی وزارت کشور و فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۴۳۰۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه همکاری فدراسیون ورزش روستایی با قرارگاه جهادی وزارت کشور

علیرضا پسندیده در این نشست با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع قهرمانان و مدال آوران ورزشی با عنوان «ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد» گفت: مناطق روستایی و عشایری نیز بخشی از ایران است و امر ورزش در جامعه مولد روستایی، عشایری باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. وزارت ورزش و جوانان بر اساس اهمیت ورزش در روستاها، دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری را در ساختار خود و نیز فدراسیون ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی محلی را به طور رسمی ایجاد کرد.

وی افزود: ساختار تشکیلاتی فدراسیون تا شهرستان‌ها پیش رفته و ادامه کار به صورت نیابتی انجام می‌گیرد، از همین رو عموم برنامه‌ها با کمک دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی انجام می‌شود و همکاری سازنده افراد مسئول در نقاط روستایی، عشایری نقش مؤثری در بهبود کیفیت برگزاری رویداد‌ها ایفا خواهد کرد.

در ادامه بکایی جانشین فرماندهی قرارگاه جهادی وزارت کشور گفت: باید نهضتی آغاز شود که ساکنین روستا‌ها را از جریان مهاجرت خارج کند. در حال حاضر ۲۵ درصد جمعیت کشور ساکنین روستا‌ها هستند، در صورتی که تدابیر لازم در این خصوص صورت نپذیرد امکان کاهش این جمعیت نیز در آینده وجود دارد.

وی ادامه داد: باید شرایطی در روستا‌ها فراهم شود که مردم شریف روستایی با نشاط و امید به آینده، به کار و کوشش بپردازند تا خودشان و نیز کل کشور از تلاش و زحمات این جامعه مولد بهره‌مند گردند. نهادینه سازی ورزش همگانی و پرداختن به مولفه ورزش به عنوان عنصری مؤثر موجب افزایش سطح نشاط در جوامع روستایی شده و استفاده از جاذبه ورزش تأثیرات مطلوبی بر روند مهاجرت از نقاط شهری به روستایی خواهد داشت.

آموزش، شناسایی، احیاء و توسعه بازی‌های بومی محلی، آموزش ورزش‌های کلاسیک، برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در سطوح مختلف جمعیتی، اهتمام و توجه به سلامت جامعه روستایی و عشایری کشور و ایجاد فضای با نشاط در راستای اهداف توسعه‌ای روستا از مفاد این تفاهم نامه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار