گفت‌وگوی پانا با دختر نوجوان و نخبه پارابدمینتون کشور؛

اسدی‌پور: دانش‌آموزان توان‌یاب تضمین‌کننده آینده تیم‌های ملی کشور هستند

آموزش و پرورش ظرفیت بالایی برای تقویت زیربناهای المپیکی و پارالمپیکی ایران در رشته‌های مختلف ورزشی دارد/ آماده حضور در رقابت‌های بین‌المللی امارات هستم

تهران (پانا) - دختر نخبه پارابدمینتون کشور دانش‌آموزان توان‌یاب را تضمین‌کننده آینده تیم‌های ملی پارالمپیکی و پاراآسیایی کشور برشمرد و بر ظرفیت آموزش و پرورش در تقویت زیربناهای المپیکی و پارالمپیکی ایران در رشته‌های مختلف ورزشی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۲۶۶
لینک کوتاه کپی شد
اسدی‌پور: دانش‌آموزان توان‌یاب تضمین‌کننده آینده تیم‌های ملی کشور هستند

عارفه اسدی‌پور، دختر نوجوان ۱۵ ساله استان یزد به همراه مهدیه هرمان مربی خود برای شرکت در مسابقات بین‌المللی بدمینتون دبی امروز جمعه ۱۷ آذرماه به امارات می‌رود تا به مصاف رقبای خود برود.

عارفه اسدی دختر نوجوان پارابدمینتون باز یزدی پیش از این در مسابقات جهانی اوگاندا به دو مدال نقره انفرادی و دوبل دست یافته بود.

مسابقات بین‌المللی پارابدمینتون، ۲۰ تا ۲۴ آذر در دبی برگزار خواهد شد.

به بهانه برگزاری این پیکارها، با این دانش‌آموز نخبه پارابدمینتون کشور به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.

پانا - برای آشنایی بیشتر مخاطبان خبرگزاری که بخش عمده‌ای از آن‌ها، نوجوانان، دانش‌آموز و هم سن و سالان شما هستند، خودتان را معرفی کنید؟

اسدی‌پور: عارفه زهرا اسدی‌پور هستم، ساکن شهر یزد و ۱۵ سال سن دارم و در مقطع نهم متوسطه اول، تحصیل می‌کنم.

پانا - دلیل اینکه در جمع توان‌یابان عزیز قرار گرفتید چه موضوعی بود؟

اسدی‌پور: درست است که من در بخش پارابدمینتون فعالیت می‌کنم، اما اصلاً مشکل خاصی نسبت به هم سن و سالان خود ندارم و تنها قد بنده نسبت به هم سن و سالان خودم کوتاه‌تر است. خیر به هیچ فعالیت دیگری مشغول نیستم.

هیچ‌گاه ناتوانی جسمی، برای فردی که انگیزه دارد، محدودیت نیست، بلکه یک فرصت برای درخشش در میادین مختلف است.

پانا - ورزش را از چه سالی آغاز کردید؟

اسدی: هفت سال است که بدمینتون را به شکل حرفه‌ای از باشگاه ورزشی پارسه آغاز کردم. بنده، یکی از دانش آموزانی بودم که از داخل مدرسه در مسیر استعدادیابی به میدان حرفه‌ای بدمینتون رسیدم.

پانا - چه مسیری را پشت سر گذاشتید که توانستید پیراهن تیم ملی پارابدمینتون را بر تن کنید؟

اسدی‌پور: بنده در گام اول مسیر حرفه‌ای بدمینتون در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردم و توانستم مقام خوبی کسب کنم و مورد نظر کادر فنی تیم ملی قرار گرفتم.

من امسال در مسابقات بین‌المللی به میزبانی اوگاندا شرکت کردم و در بخش انفرادی و دوبل، مقام دوم را تصاحب کردم و در آستانه حضور در مسابقات جهانی به میزبانی امارات هستم.

پانا - تمرینات خود را به چه شکلی دنبال کردید؟ شرایط آمادگی شما به چه صورتی است؟

اسدی‌پور: تمرینات خود را به شکل انفرادی، زیر نظر مربی سازنده خود با جدیت انجام می‌دهم و در شرایط آمادگی خوبی برای حضور در این رقابت‌ها قرار دارم.

پانا - چه انتظاری از مسئولان برای بهبود شرایط خدمات به دانش‌آموزان و قهرمانان توان‌یاب کشور دارید؟

اسدی‌پور: مسئولان در این راستا، تمام تلاش خود را انجام می‌دهند و امیدواریم شرایط بیش از گذشته برای توان‌یابان عزیز در بحث خدمات فراهم شود.

پانا - حمایت مسئولان ورزش کشور و به ویژه فدراسیون جانبازان و توان‌یابان را چطور می‌بینید؟ چه خواسته‌ای از مسئولان دارید؟

اسدی‌پور: فدراسیون حمایت‌های خوبی از ورزشکاران انجام می‌دهد و امکانات و فضای مناسبی را در اختیار ما قرار داده است و از این بابت از مسئولان فدراسیون کمال تشکر را دارم.

پانا - ظرفیت دانش‌آموزان توان‌یاب را که در مسیر حرفه‌ای ورزش گام برمی‌دارند، چطور می‌بینید و چه توصیه‌ای به دوستان و دانش‌آموزان کشور دارید که می‌خواهند در کنار تحصیل، در مسیر حرفه‌ای ورزش هم فعالیت داشته باشند، دارید؟

اسدی‌پور: دانش‌آموزان و در مجموع نوجوانان و جوانان توان‌یاب، از استعدادهای بالایی در رشته‌های مختلف ورزشی برخوردار هستند، من می‌بینم که دوستانم که به خاطر برخی مسائل توان‌یاب هستند چه ظرفیت‌هایی در حوزه ورزش دارند.

نوجوانان و جوانان توان‌یاب ما همانند دیگر ورزشکاران پارالمپیکی که می‌درخشند، می‌توانند آینده ورزش قهرمانی ایران را در مسابقات مهم تضمین کنندـ

آموزش و پرورش، ظرفیت بالایی برای تقویت زیربنای آینده تیم‌های المپیکی و پارالمپیکی ایران در رشته‌های مختلف ورزشی دارد. حمایت‌ها باید به شکل ویژه صورت بگیرد و رشته‌های المپیکی در شناسایی استعدادهای برتر از دل آموزش و پرورش بیشتر دیده شده و مورد توجه قرار بگیرند.

پانا - حرف آخر؟
اسدی‌‌پور
: بنده به نوجوانان و جوانان و در مجموع دانش آموزان به ویژه توان‌یابان توصیه که نه این خواهش را دارم که ورزش قهرمانی را در کنار تحصیل انجام دهند و یک ورزشکار تحصیل کرده موفق باشند و حمایت‌های ویژه از این آینده‌سازان ورزش قهرمانی کشور هم صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار