مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

کلاسی بدون معلم نمانده است

پیش‌بینی می‌شود سال آینده آموزش و پرورش استان با کمبود ۱۳۰۰ معلم مواجه شود

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه 700 نفر از معلمان خراسان جنوبی بازنشسته می‌شوند، تاکید کرد امسال کلاسی بدون معلم نمانده است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کلاسی بدون معلم نمانده است

سید علیرضا موسوی نژاد با تاکید بر اینکه مشکل کمبود معلم ریشه در سیاست دولت های گذشته دارد، به پانا عنوان کرد: «دولت سیزدهم در یک اقدام خوب و در قالب آزمون های مختلف نیروی انسانی جدید جذب کرد تا کمبود معلم را به حداقل برساند.»

وی با بیان اینکه جبران کمبود معلم در طول یک‌سال امکان پذیر نیست، عنوان کرد: «با این وجود درصد قابل توجهی معلم ابتدایی و متوسطه جذب شدند که بزودی تکمیل ظرفیت ها هم اعلام می شود.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه 700 نفر از معلمان خراسان جنوبی بازنشسته می‌شوند، پیش‌بینی کرد در سال آینده استان با کمبود 1300معلم مواجه می‌شود.

موسوی نژاد، سهمیه استخدام آموزش متوسطه استان را 195نفر اعلام کرد که 152 نفر جذب شدند و مابقی در قالب تکمیل ظرفیت جذب خواهند شد.

وی به برگزاری دو آزمون دیگر شامل جذب معلمان پرورشی، مراقبین بهداشت و تربیت بدنی و نیروهای خدماتی در آینده نزدیک اشاره و گفت: «امسال 500 نیروی بازنشسته با ما همکاری دارند که سال آینده حذف می شوند و 560 نفر، همکار خرید خدمات آموزشی هستند که با تاکید وزیر آموزش و پرورش از سال آینده این نوع جذب هم ممنوع وتعیین تکلیف خواهد شد.»

موسوی نژاد از جذب فارغ التحصیلان آموزش و پرورش، نیروی خرید خدمات، حق التدریس، ادامه بازنشستگی، تدریس معاونان، آزمون ماده 28 و سربازمعلمان بعنوان روش های تامین معلم در سال جاری یاد کرد و گفت: «کلاس بدون معلم در سال جاری نداشته ایم و اگر بوده بصورت نقطه ای بوده‌است. البته اینگونه نبوده که دانش آموزان رها باشند، بلکه توسط مدیران و راهبران آموزشی کلاس ها برگزار شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار