رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خبر داد:

کشف ۶۴ درصدی پرونده‌های کلان اقتصادی

بالاترین ارزش کالا‌های کلان و مهم کشف شده مربوط به کشف سوء استفاده از کارت بازرگانی است

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۶۴ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در حوزه پرونده‌های سازمان یافته در آبان امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کشف ۶۴ درصدی پرونده‌های کلان اقتصادی

‌سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه مقابله و مبارزه همه جانبه با مسئله قاچاق کالا و ارز با رصد و پایش سرشاخه‌های اصلی و مهره‌های اصلی قاچاق کالا را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: بالغ بر ۳۳ درصد از پرونده‌های متشکله پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز مربوط به پرونده‌های خرد بوده که با تلاش نمایندگان پلیس‌های تخصصی از جمله پلیس پیشگیری، یگان امداد و... کشف و با توجه به تغییر رویکرد این پلیس مبنی بر برخورد با جرایم سازمان‌یافته، در پرونده‌های کلان و سازمان یافته (با ارزش بالای ۱۰ میلیارد تومان) با افزایش ۱۹۱ درصدی مواجه و در پرونده‌های خرد (با ارزش زیر یک صد میلیون تومان) شاهد کاهش ۳ درصدی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: در حوزه پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی با بررسی وضعیت آماری جرایمی از قبیل فرار مالیاتی، احتکار، اخلال در نظام اقتصادی، اختلاس و زمین‌خواری که به صورت باندی صورت گرفته و دارای آثار مخرب اقتصادی است در این دوره از روند رو به رشدی برخوردار بوده، به طوری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کشف جرایم سازمان یافته و باندی افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

سردار رحیمی بیان داشت: در معاونت اطلاعات اقتصادی نسبت به تعداد پرونده‌های اقتصادی سازمان یافته و کلان در آبان ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح عملکرد پلیس گمرک افزود: برابر بررسی‌های به عمل آمده بالاترین ارزش کالا‌های کلان و مهم کشف شده مربوط به کشف سوء استفاده از کارت بازرگانی است، به طوری که شاهد افزایش ۵۰۰ درصدی تعداد پرونده‌های کلان و مهم این حوزه هستیم.

این مقام ارشد انتظامی در جمع بندی اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در آبان امسال افزود: در مجموع در آبان امسال ۹۰ فقره پرونده سازمان یافته در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جرایم اقتصادی و گمرکی تشکیل و رسیدگی شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۴ درصد افزایش داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار