رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش‌وپرورش خراسان رضوی:

پرسش و پژوهش‌ آغازگر تحول در جامعه است

مشهد(پانا) - رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت نقطه آغاز تحول جامعه پرسش و پژوهش است که در ساخت آینده‌ بهتر تاثیر به‌سزایی دارد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
پرسش و پژوهش‌ آغازگر تحول در جامعه  است

مرتضی مهدویان دلاوری، رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در حاشیه اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در گفت‌وگو با پانا گفت: «‌شعار هفته پژوهش و فناوری در آموزش و پرورش، پژوهش و فناوری، آموزش و پرورش تحول آفرین و عزت ساز است. ما در هفته پژوهش، ظرفیت‌های واقعی علمی و پژوهشی را در حوزه معلمان و دانش آموزان شناسایی می‌کنیم تا بتوانیم آن‌ها را به حوزه‌های متفاوت معرفی کنیم.»

وی افزود: «‌دانش‌آموزان و معلمان در حوزه تحقیق و پژوهش، از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند. ما اگر بخواهیم در مسیر توسعه علمی کشور حرکت کنیم باید از مسیر علم و دانایی موجود در آموزش و پرورش گذر کنیم.»

مهدویان بیان کرد: «‌هدف ما شناسایی ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش است. به نمایش گذاشتن دستاوردهای دانش آموزان در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، موجب اعتماد سازی و امید آفرینی در آن‌ها می‌شود. ما در هفته پژوهش و نمایشگاه مرتبط با این هفته، نباید خود را معطوف به بازه زمانی محدود در نمایشگاه کنیم. ما باید با شناسایی فضای مناسب، دانش آموزان را در مسیر درست توسعه و پیشرفت قرار دهیم.»

وی ادامه داد: «‌ما زمانی به دنبال علم و پژوهش می‌رویم که دانسته‌های کافی نداریم و به واسطه آن می‌خواهیم دانسته‌های خود را افزایش دهیم. ما باید تمام کلاس‌هایمان را تبدیل به زنگ پژوهش کنیم؛ زیرا نقطه آغاز تحول جامعه پرسش و پژوهش است. اگر ما میخواهیم آینده خوبی بسازیم باید فرهنگ پرسشگری را از کلاس درس خود آغاز کنیم و معلمان در روش‌های تدریس خود، زمینه را برای پرسشگری دانش آموزان فراهم کنند.»

خبرنگار دانش‌آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار