امام جمعه شهرستان خلیل‌آباد:

طرح کاشت یک میلیارد نهال اقدامی ارزشمند است

خلیل آباد (پانا) - امام جمعه شهرستان خلیل‌آباد در مراسم کاشت درخت در راستای طرح کشوری که در جنوب روستای نقاب به همت اداره منابع طبیعی برگزار شد، گفت طرح کاشت یک میلیارد نهال از سوی دولت، اقدامی ارزشمند است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح کاشت یک میلیارد نهال اقدامی ارزشمند است

حجت الاسلام محمد علی دستجردی، امام جمعه خلیل آباد در مراسم کاشت درخت در راستای طرح کشوری که در جنوب روستای نقاب به همت اداره منابع طبیعی اجرا شد، در جمع شرکت کنندگان ضمن قدردانی از تلاش برای توسعه فضای سبز، تاکید کرد: طرح کاشت یک میلیارد نهال از سوی دولت، اقدامی ارزشمند است.

وی با بیان اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت جز در سایه همراهی گروه‌های مردمی و تشکل‌ها، میسر نیست، افزود: برای ترویج و کاشت درخت از ظرفیت تشکل‌های مردمی باید به خوبی استفاده شود.

وی اظهار کرد: درختکاری رویکردی مهم برای حفظ محیط زیست است که در کشورهای مختلف جهان دنبال می‌شود. بسیاری از فعالان در عرصه محیط‌ زیست و منابع طبیعی معتقدند درختان ریه‌های کره زمین و بخشی ضروری در اکوسیستم‌های جنگل‌ها محسوب می‌شوند که سهم بسزایی در تأمین مواد غذایی مورد نیاز انسان‌ها دارند.

وی عنوان کرد: بدیهی است که وجود درختان به افزایش تأمین اکسیژن برای تنفس، جذب و ذخیره دی اکسید کربن، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، بالا بردن شانس بارندگی در شهرها، ذخیره آب باران و حاصلخیز کردن خاک، تأمین سایه برای خنک‌سازی محیط و بسیاری از مزایای مهم دیگر را در پی دارد.

دستجردی ترویج و تبیین اهمیت کاشت نهال و درخت در شهرستان ضروری خواند و گفت: مسئولان در مجامع مختلف پیرامون مزیت‌های این طرح برای مردم سخنرانی داشته باشند.

خبرنگار دانش آموز: فاطمه روحانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار