رئیس کمیسیون عمران، فنی و امور زیربنایی شورای اسلامی شهرکرد:

ضرورت ساختن یک فضای شهری انسان‌محور به‌جای سیستم ماشین‌محور در شهرکرد 

شهرکرد (پانا) - رئیس کمیسیون عمران، فنی و امور زیربنایی شورای اسلامی شهرکرد گفت تلاش برای ساختن یک فضای شهری انسان‌محور به‌جای سیستم ماشین‌محور با توجه به افزایش جمعیت، میزان تردد خودروهای شخصی و ... امری ضروریست و حل این معضل به‌صورت کلان مورد توجه وزارت کشور بود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ساختن یک فضای شهری انسان‌محور به‌جای سیستم ماشین‌محور در شهرکرد 

فرشاد چراغپور در نطق پیش از دستور دویست‌ و سی‌ویکمین جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهرکرد با تأکید بر اینکه ضروری است بافت مرکزی شهر پیاده محور باشد، گفت: اجرای طرح پیاده‌راه میدان ۱۲ محرم تا میدان فردوسی باید تسریع و این پروژه هرچه سریعتر عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون عمران، فنی و امور زیربنایی شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته کار مطالعاتی طرح آغاز شده است، افزود: برای ساخت این پیاده راه به شاخص‌های ترافیکی و شهرسازی مطابق با استاندارد‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

وی بیان داشت: تلاش برای ساختن یک فضای شهری انسان محور بجای سیستم ماشین محور با توجه به افزایش جمعیت، میزان تردد خودروهای شخصی و ... امری ضروریست و حل این معضل بصورت کلان مورد توجه وزارت کشور بود.

چراغپور بیان داشت: دستوری مبنی بر تبدیل معابر سواره به پیاده راه‌ها در هسته مرکزی تجاری و تاریخی مراکز استان‌ها با جمعیت بیش از یکصد هزار نفر صادر گردید و از چند سال اخیر در کل کشور اقدامات و طرح های زیادی با همکاری نهادهای مرتبط در این زمینه صورت گرفته است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهرکرد گفت: باتوجه به فصل بارندگی‌ها و برخی آب گرفتگی‌ها در سطح شهر، لزوم لایروبی کانال‌ها و مسیل‌های سطح شهر به جهت جلوگیری از آبگرفتگی‌های شهری مؤثر و پیشگیری ازحوادث آبگرفتگی‌ها است که می‌طلبد در دستور کار قرار ستاد بحران و معاونت خدمات شهری شهرداری قرار گرفته و اقدامات لازم را انجام دهد.

چراغپور ادامه داد: همچنین با توجه به شروع فصل سرما و شرایط آب و هوایی استان، تسریع در اجرا و اتمام پروژه‌های عمرانی باقی مانده در سال ۱۴۰۲ لازم است.

خبرنگار: ابوالفضل آذری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار