معصومه علوی*

حضوری و غیرحضوری؛ اصل و مکمل

هیچ‌چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد اما آموزش غیرحضوری می‌تواند مکملی برای این نوع آموزش بوده و در جهت تثبیت و پایدار کردن مطالب آموخته شده به تسهیل امر آموزش کمک شایانی کند.

کد مطلب: ۱۴۲۸۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
حضوری و غیرحضوری؛ اصل و مکمل

آموزشT فرآیند انتقال اطلاعات، دانش‌ها، مهارت‌ها، ارزش‌ها و نگرش‌ها از یک شخص یا منبع به شخص دیگر و یا یک گروه است. در واقع فرآیند آموزش از لحظه تولد شروع شده و در مسیر رشد و تکامل انسان، کم کم ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده و پس از مدتی صورت کلاسیک و آکادمیک به خود می‌گیرد به شکلی که در دنیای کنونی به ندرت می‌توان انسانی را متصور شد که از آموزش‌های مدرسه‌ای و سازماندهی شده، بی‌بهره بماند.

البته ذکر این نکته لازم و ضروری است که هیچ‌چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و آموزش غیرحضوری می‌تواند مکملی برای این نوع آموزش بوده و در جهت تثبیت و پایدار کردن مطالب آموخته شده به تسهیل امر آموزش کمک شایانی کند.

در واقع آموزش هیچ گاه تعطیل نیست و دانش‌آموز با استفاده از کلاس‌های مجازی و غیر حضوری می‌تواند در هر زمانی به مطالب تدریس شده دسترسی داشته‌ باشد و متناسب با شرایط یادگیری خود، به دفعات، تدریس معلم خود یا معلمین دیگر را مشاهده کرده و به یادگیری عمیق دست پیدا کند.

اکنون و در دنیای پسا کرونا دانش‌آموزان ایران زمین نیز مانند سایر دانش‌آموزان و فراگیران دهکده جهانی، از آموزش‌های ترکیبی برخوردار شده و علاوه بر حضور در کلاس‌های درس فیزیکی و بهره‌مند شدن از آموزش‌های حضوری در کنار دوستان و همکلاسی‌ها، می‌توانند در خانه و به صورت انفرادی و حتی گاهی در کنار دیگر اعضای خانواده از کلاس‌های درس مجازی که در پلتفرم‌های مختلف ایجاد می‌شود، استفاده کنند و متناسب با نیازها و سلیقه خود از انواع مختلف آموزش بهره‌مند شوند.

*معلم نمونه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار