مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی:

دانش‌آموزان توانمند‌ پیشرو قطب نجوم کشور هستند

مشهد(پانا)- مدیر پژوهش سرای دانش‌آموزی رازی گفت‌ امسال پنجمین سالی است که قطب نجوم کشوری در مشهد است و ما عهده‌دار قطب نجوم خراسان نیز هستیم.

کد مطلب: ۱۴۲۸۴۵۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان توانمند‌ پیشرو قطب نجوم کشور هستند

صدیقه رضا پور، مدیر پژوهش سرای دانش آموزی رازی در حاشیه نمایشگاه دستاورد های پژوهش و فناوری خراسان رضوی گفت :آثاری که هم اکنون در غرفه عرضه می‌شود کار های پژوهشی دانش آموزان در قالب دست سازه،ابزار های نجومی و طراحی بازی فکری است؛مقالات دانش آموزان نیز به صورت پوستر آماده شده است

مدیر پژوهش سرای رازی افزود: ما این آثار را به نمایش می‌گذاریم تا مابقی آشنا شده و ایده ای برای دانش آموزان علاقه مند باشد؛دانش آموزان باشرکت در کلاس ها می‌توانند مهارت های خود را ارتقاء داده و در مسابقات کشوری و جهانی نیز شرکت کنند.

رضا پور در رابطه با کلاس های برگزار شده گفت:ما در پژوهش سرای راضی کلاس های نجوم دوره ابتدایی و متوسطه را برگزار می کنیم همچنین کلاس های نجوم رصدی که در آن کار با ابزار رصدی را می آموزند ،به طور مثال کار با تلسکوپ و دوبین دوچشمی را فرا می گیرند، همچنین با بعضی از ابزار های قدیمی مانند اسطرلاب آشنا می‌شوند.

مدیر پژوهش سرای رازی در ادامه افزود : دانش آموزان پس از حضور در این کلاس ها می‌توانند به ساخت ابزار و مدل های نجومی نیز بپردازند.

وی در آخر خطاب به دانش آموزان گفت: من از دانش آموزان دعوت می کنم اگر به رشته ای علاقه مند هستند به علاقه خود باور و توجه کرده تا نتایج خوبی دریافت کنند.

دانش آموز خبرنگار: کوثر خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار