وزیر آموزش و پرورش در مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی:

‌مجموع ویژگی‌های دانش‌آموز تراز سند تحول‌، خلق‌و‌خوی بسیجی است

هر آرزوی خوبی برای آینده ایران داریم را امروز در مدرسه‌ها باید بکاریم‌

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت تربیت دانش‌آموزی در سند تحول بنیادین ترسیم شده که مجموع ویژگی‌های آن؛ دانش‌آموزانی با خلق و خوی بسیجی واقعی در تعبیر رهبر معظم‌ انقلاب می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۸۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
‌مجموع ویژگی‌های دانش‌آموز تراز سند تحول‌، خلق‌و‌خوی بسیجی است

‌رضامراد صحرایی با حضور ویدئوکنفرانسی در مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: نشست شما عصاره آرزوهای ما برای دانش‌آموزان ایران است. تربیت دانش‌آموزی در سند تحول بنیادین ترسیم شده که وقتی سرجمع ویژگی‌ها را می‌بینیم و تحلیل می‌کنیم، نتیجه‌اش دانش‌آموزانی با خلق و خوی بسیجی واقعی در تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بسیج خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان مخاطب فرمایشات ایشان هستید پس قدر خودتان را بدانید. ایشان فرمودند بسیج یک عرصه عمومی است و مختص هیچ زمان و مکان و عرصه‌ای نیست و در همه زمان‌ها و مکان‌ها و قشرها و عرصه‌ها است. بنابراین عضویت در بسیج را به سایر دانش‌آموزان ترویج کنید چرا که همه دانش‌آموزان در بسیج می‌توانند عضو شوند.

صحرایی با بیان اینکه بسیج، یک نهاد است و تشکل نیست، افزود: همه تشکل‌ها و اهداف انقلابی در بسیج، جمع شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب به بسیجیان گفت: ایشان فرمودند بسیج، تنها آن روزی موفق است که در یک دست آن‌ها قرآن و در دست دیگرشان سلاح باشد. یعنی ما مسیری جز مسیر قرآن نمی‌رویم.

وی با بیان اینکه ایشان ما را به ۳ ویژگی بصیرت، اخلاص و عمل به‌هنگام توصیه می‌کنند، تصریح کرد: بصیرت یعنی درباره حوادث باید تحلیل کنیم، مخلص یعنی کسی که خالص شده و می‌داند کاری که می‌کند برای خداست و به‌هنگام یعنی اگه هر ۲ ویژگی بصیرت و اخلاص را داشته باشد اما سروقت و به‌موقع کار را انجام ندهد مثل توابین زمان امام حسین(ع) می‌شود که افراد بصیر و بااخلاص بودند اما دیر اقدام ‌کردند.

صحرایی خاطرنشان کرد: نکته بعدی، یک جمله ار سند تحول بنیادین یعنی جهانی‌اندیش و وطن‌دوست است که در بسیجیان بیش از هر کس دیگری باید باشد. جهانی‌اندیش و وطن‌دوست یعنی همه حوادث و اتفاقات دنیا را تحلیل می‌کنیم اما ایران را بیشتر از هر جای دیگر دوست داریم.

صحرایی ادامه داد: جهانی‌اندیش و وطن‌دوست که در سند تحول آمده، تجلی جمله رهبر انقلاب است که فرمودند امروز تفکر بسیجی هر کجا بوده، پیروزی را به دنبال داشته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران‌ گفت: زمانی کسی نمی‌توانست اسم آمریکا را به زبان بیاورد اما امروز وقتی سربازان آمریکایی به مرزهای آبی ما آمده بودند، نیروهای سپاه آن‌ها را متوقف کرده و سربازان آمریکایی، دست‌هایشان را به سر خود گذاشتند و تسلیم شدند.

وی با بیان اینکه امروز این تفکر به غزه رفته است، خاطرنشان کرد: خونخوارترین و بی‌رحم‌ترین سربازان و نظامیان جهان هر چه سلاح داشتند بر سر مردم غزه ریختند اما آن‌ها دست از مقاومت برنداشتند که این مقاومت را سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به آن‌ها یاد داد.

صحرایی افزود: اسرائیل که زمانی که در ۶ روز می‌توانست کل کشورهای عربی را بگیرد، امروز در ۴۰ روز در غزه نتوانست کاری بکند. چون مردم غزه بر اساس مکتب حرکت کردند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره با فرمایشات امروز رهبر انقلاب در دیدار بسیجیان تصریح کرد: ایشان امروز ۲ جمله از حضرت امام خمینی(ره) را برجسته کردند. یک جا امام راحل می‌فرماید بسیج، لشکر مخلص خداست و در جای دیگری می‌فرماید بسیج، مدرسه عشق است. این ۲ توصیه را اگر در کنار هم بگذاریم، نشان‌ می‌دهد که بسیج برای رزمنده بودن است یعنی هم قدرت مادی و جسمانی داشته و هم قدرت جنگی دارد که نمونه آن‌ امام علی(ع) بود.

وی افزود: لشکر مخلص خدا یعنی ذخیره عظیم مغتنمی هستید که به دنبال قدرت نیستید.

صحرایی با اشاره به شعار سال تحصیلی جاری اظهار کرد: امسال گفتیم «مدرسه قوی، ایران قوی» که یک تفسیر آن مدرسه بسیجی می‌شود که اگر مدرسه قوی باشد، ایران قوی می‌شود و هر آرزوی خوبی برای آینده ایران داریم را امروز در مدرسه‌ها باید بکاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار