معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی:

مانور زلزله جزو ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی و هلال احمر است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد مانور زلزله جزو ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی و هلال احمر است .

کد مطلب: ۱۴۲۷۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله جزو ماموریت‌های سازمان دانش‌آموزی و هلال احمر است

علی مهدوی خواه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: ماموریت پیگیری آموزش ها و آمادگی در برابر زلزله در طول سال تحصیلی با سازمان دانش آموزی و تشکل دانش آموزی هلال احمر است؛ بنابراین برای تضمین این اتفاق باید به سراغ تشکل های دانش آموزی برویم.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های پرورشی و تشکیلاتی در مدارس نباید نمایشی باشد بلکه باید تلاش شود این فعالیت‌ها مستمر باشد و دانش‌آموزان در طول سال آموزش ببینند.

مهدوی خواه در رابطه با زمان فعالیت ها گفت: ما باید از ظرفیت تشکل های دانش آموزی نهایت استفاده را برای آمادگی دانش آموزان داشته باشیم؛ کافی است به دانش آموزان میدان بدهیم تا سطح آمادگی آنها افزایش پیدا کند.

وی افزود: برگزاری مانور زلزله برای سنجش میزان آمادگی دانش آموزان در وقوع بلایای طبیعی است؛ به همین سبب برای دانش آموزان در سامانه مای مدیو و سامانه نورینو نظرسنجی گذاشته می شود که دانش آموزان می توانند نسبت به این قضیه و نوع برگزاری مانور زلزله در مدرسه خود اعلام نظر کنند که مانور زلزله برگزار شده یا خیر، به چه صورت بوده و کیفیت برگزاری چگونه بوده؛ در کنار این موضوع برای سنجش میزان آمادگی خود دانش آموز سوالاتی همچون نحوه پناهگیری و نحوه خروج از مدرسه پرسیده می شود.

مهدوی خواه خطاب به دانش آموزان گفت: سعی کنید در کنار درس یک مسئولیت در جامعه داشته باشید؛ ما اطمینان داریم دانش آموزانی که علاوه بر درس، عضو تشکل هستند و کار گروهی انجام می دهند هم در حال و در آینده از نظر درسی و اجتماعی موفق ترند.

خبرنگار دانش آموز: کوثر خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار