در نشست هم‌اندیشی روسای شورای دانش‌آموزی منطقه ۱۳ مطرح شد:

روسای شورای دانش‌آموزی می‌توانند در مدارس تصمیم‌ساز باشند

تهران (پانا) - رئیس اداره فرهنگی هنری معاونت پرورشی اداره کل شهر تهران، عضویت دانش‌آموزان در شورای دانش‌آموزی را اولین گام در کسب مهارت اجتماعی در مدارس دانست و به نقش مهم شورای دانش‌آموزی در تصمیم‌سازی امور مدرسه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
روسای شورای دانش‌آموزی می‌توانند در مدارس تصمیم‌ساز باشند

اولین نشست هم اندیشی روسای شورای دانش آموزی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور سید قاسم قربان‌پور گنجی؛ رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، نادر برزگر؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۳ و زینب محمدی؛ رییس سازمان دانش آموزی و روسای شورای دانش آموزی دختران منطقه ۱۳ در سالن ۹ دی برگزار شد.

سید قاسم قربان‌پور گنجی؛ رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل شهر تهران ضمن تسلیت ایام فاطمیه و خداقوت به رؤسای شورای دانش‌ آموزی که به عنوان نماینده دانش آموزان وارد عرصه مسئولیت پذیری شدند، گفت: شورای دانش آموزی یک مسئولیت و یک مهارت اجتماعی است و شما دانش آموزان با عضویت در شورا، اولین گام را در این مسیر هدفمند برداشتید.

در ادامه گنجی با اشاره به این نکته که دانش آموزان در سطح کشوری فکر کنند و به صورت مدرسه ای عمل کنند؛ اظهار کرد: اعضا پس از اینکه انتخاب شدند مسئولیت مهمی بر عهده دارند، آنها با زاویه دید درست و با تشخیص مناسب به حل مسائل دانش آموزان و مدرسه بپردازند و با صداقت گفتار و محبوبیت در بین دانش آموزان تیم سازی کنند و با ارتباط مناسب با مدیریت منطقه، مدرسه و دانش آموزان، نقش مهمی را در تصمیم سازی فعالیت ها داشته باشند.

همچنین گنجی از دیگر اقدامات اعضای شورای دانش‌آموزی، آگاهی دادن به دانش آموزان جهت شرکت در طرح فراگیر پرورشی در سامانه my.medu.ir اشاره کرد و گفت: دانش آموزان همه مدارس با ورود به سامانه نورینو می توانند فعالیت‌هایشان را در این سامانه ثبت کنند و در پنج قسمت فراگیر پرورشی که شامل امید(سفرهای تربیتی)، ایمان(نماز جماعت)، نشاط(مسابقات)، خردورزی(گفت و گو) و هویت (عضویت در تشکل) شرکت فعال داشته باشند.

در ادامه نادر برزگر؛ معاون پرورشی منطقه ۱۳ با اشاره به اهمیت وظایف شورای دانش آموزی بیان کرد: دانش آموزانی که در تشکل های گوناگون فعالیت می کنند جزو دانش آموزان علاقه مند و مسئولیت پذیر هستند.

وی شورای دانش آموزی را از تشکل های مهم دانش آموزی که همواره در مدارس نقش آفرینی کرده و اهمیت وافری داشته برشمرد.

برزگر با بیان شعار «روسای شورای دانش آموزی؛ امیدآفرینان ایران اسلامی هستند» ادامه داد: شورای دانش آموزی از ابزارهای حائز اهمیت وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی است تا دانش آموزان توانمند و مستعد در عرصه فعالیت های اجتماعی شناسایی شوند. این شناسایی در پیشرفت کشور تاثیر بسزایی دارد و دانش آموزان فعال می توانند در آینده در جایگاه های مهم کشور به خوبی فعالیت کنند.

وی با اشاره به ویژگی های بارز شورای دانش آموزی افزود: دانش آموزان با حضور در این عرصه تمرین مطالبه گری، خودباوری، فعالیت گروهی، قدرت تصمیم گیری و دغدغه مندی می کنند‌ و برای داشتن شورای دانش آموزی با نفوذ در مدارس، روسای شورا باید با عزم راسخ، اراده قوی، پشتکار و با قدرت بیان خوب، مشکلات و خواسته های دانش آموزان را در جلسات شورای دانش آموزی و شورای مدرسه مطرح کنند و برای کسب نتیجه پیگیر باشند.

در پایان جلسه، تمامی رؤسای شورای دانش‌آموزی به اظهار نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند و بعد از معرفی کاندیدا؛ جهت تعیین هئیت رئیسه دختران منطقه ۱۳ انتخابات برگزار شد.

خبرنگار: سیده پریسا صمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار