مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

برگزاری مانور زلزله در افزایش تاب‌آوری جامعه نقش اساسی دارد

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس ضمن افزایش ایمن‌سازی مدارس، نقش بسیار مهمی در افزایش تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث غیرمترقبه دارد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور زلزله در افزایش تاب‌آوری جامعه نقش اساسی دارد

علی حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی مانور زلزله و ایمنی مدارس با اشاره به اهمیت آمادگی در برابر بلایای طبیعی به ویژه زلزله عنوان کرد: هرساله هشتم آذرماه مانور سراسری زلزله در مدارس کشور برگزار می‌شود و امسال نیز در استان البرز، با آمادگی کامل این برنامه به صورت متمرکز در یکی از مدارس استان و همزمان در تمامی مدارس استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تراکم بالای دانش آموز در استان البرز افزود: تراکم بالای دانش آموز در مدارس استان نباید باعث عدم رعایت نکات ایمنی شود و در این زمینه آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید حساسیت‌های لازم را داشته و استانداردها را رعایت کنند.

وی ضمن تشکر از مشارکت دستگاه های مجری و همکار در برگزاری مانور زلزله گفت: تداوم و استمرار این نوع مهارت آموزی ها و آموزش ها در طول سال برای دانش آموزان و خانواده ها بسیار ضروری است و آموزش و پرورش با هدف کاهش اثرات این نوع حوادث، آمادگی کامل برای همکاری و همگانی کردن این آموزش ها و افزایش آگاهی های عمومی دارد.

وی در پایان ضمن اشاره به نقش مهم صدا و سیما گفت: دستگاه های امدادی و خدمات رسان با کمک صدا و سیما می توانند نسبت به مستندسازی فعالیت ها و اقدامات اصلاحی انجام شده در سطح مدارس متمرکز، الگوهای قابل رجوع و جریان سازی برای سایر مدارس استان را فراهم آورند.

دانش آموز خبرنگار: امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار