فرمانده سپاه شهرستان ملارد در دیدار شورای معاونین آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزی:

روحیه جهادی و فداکاری باید در دانش‌آموزان نهادینه شود

ملارد (پانا) - فرمانده سپاه شهرستان ملارد، در دیدار شورای معاونین، مسئولین، بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی، نهادینه کردن روحیه جهادی و از خودگذشتگی را در دانش‌آموزان الزامی دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۶۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
روحیه جهادی و فداکاری باید در دانش‌آموزان نهادینه شود

علی‌اکبر جهانی‌نژاد، فرمانده سپاه شهرستان ملارد، در دیدار شورای معاونین آموزش و پرورش، بسیج فرهنگیان و بسیج دانش‌آموزی ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت، عنوان کرد: جامعه ما مرهون زحمات معلمان است و قطعاً یاد دادن و آموزش، هنر می‌خواهد تا این آموزش‌ها در روح و جان دانش‌آموز بنشیند و آموزش برای فرد درونی شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فضای بسیج دانش‌آموزی در راستای اهداف آموزش و پرورش است و اهداف آموزش و پرورش در راستای نظام جمهوری اسلامی است و برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی بر اساس اسلام است. وظیفه بسیج دانش‌آموزی این است تعالیمی که از طریق کتاب، به بچه‌ها آموزش داده می‌شود را درونی کند. این‌که مفاهیمی چون ایثار را از طریق جلوه‌های ایثارگری به دانش‌آموزان نشان دهد و هدف آموزش و پرورش نیز همین است. یکی از برنامه‌های خوب آموزش و پرورش دیدار پنجشنبه‌های دانش‌آموزان با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان است که در این دیدارها، نوجوانان جلوه‌های ایثارگری را می‌بینند و در روح و جان آنها نهادینه می‌شود.

جهانی‌نژاد در ادامه این دیدار عنوان کرد: ما باید مفاهیم دینی، مفاهیم انقلابی و مفاهیم برخاسته از روحیه جهادی را از طریق بسیج در دانش‌آموزان درونی کنیم. اگر کار جهادی در روح و جان دانش‌آموز روشن شود، قطعا سود آن به جامعه برمی‌گردد. شهید سلیمانی چه زیبا یکی از شئونات عاقبت بخیری را نسبت انسان با جمهوری اسلامی و نسبت انسان با ولایت می‌دانست. ما بهترین سرمایه‌ها را در اختیار داریم و دانش آموزان سرمایه‌های عظیم و گرانبهای ما هستند بیاییم از تمام ظرفیت‌ها برای رشد و تعالی آنها استفاده کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان ملارد، در پایان این دیدار تصریح کرد: معلمان ما باید در تراز انقلاب اسلامی باشند تا دانش‌آموزی که تربیت می‌کنند نیز در تراز انقلاب اسلامی باشد، ما نیاز داریم از مدارس نیروهای جهادی، انقلابی، متدین، بن‌بست شکن، با روحیه امید، نشاط و ارزشی بیرون آید.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار