مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد:

عرضه ۱۲۰ کتاب جدید حوزه کودک و نوجوان تا پایان امسال

تهران (پانا) - مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از عرضه بیش از ۱۲۰ کتاب جدید مخصوص کودکان و نوجوانان تا پایان امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
عرضه ۱۲۰ کتاب جدید حوزه کودک و نوجوان تا پایان امسال

آیین رونمایی از ۱۴ عنوان کتاب جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و طرح پویش کتاب‌خوانی، بعدازظهر امروز، 4 آذر 1402 با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان، در مرکز آفرینش‌های این مجموعه برگزار شد.

فاطمه طارمی، مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ابتدای این مراسم با بیان اینکه هویت فرهنگی که کتاب‌های کانون به مخاطب می دهد اولین چیزی است که در این مجموعه به آن فکر شده است، گفت: غنا بخشیدن به مطالعات کودکان از دیگر برنامه‌هایی است که همواره روی آن تاکید شده و اعتبار کانون ماحصل قلم شاعران و نویسندگان آن است.

وی افزود: در کانون بنا به تعهدی که به ایران و نویسندگان داریم، تالیف را بر ترجمه ارجح دانستیم و سعی شده کتاب‌هایی با توجه به فضای فکری کودکان و نوجوانان تالیف شود.

مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان یادآور شد: امروز از ۱۴ کتاب رونمایی می‌شود و بیش از ۶۰ کتاب دیگر نیز در فرایند تالیف قرار دارد. همچنین ان‌شالله تا پایان امسال شاهد یک رکوردشکنی بزرگ خواهیم بود و ۱۲۰ کتاب از طریق کانون برای مخاطبان عرضه می‌شود.

فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: ماموریت کانون ترویج کتاب و کتابخوانی است و به جرات می‌توان گفت کتابخانه‌های کانون تنها کتابخانه‌هایی هستند که سکوت در آن ممنوع است چرا که پر از هیاهو و هیجان و فعالیت کودکان و نوجوانان است.

وی ادامه داد:، در کانون با کتاب شروع می‌کنیم، فعالیت می‌کنیم و امور را نیز پیش می‌بریم، البته نیاز است در هر دوره‌ای باید مطابق با تغییر و تحولات وارد عرصه‌های جدید شویم و از همه ظرفیت‌ها برای ترویج کتابخوانی استفاده کنیم.

فلاح اضافه کرد: در این دوره شاهد مهاجران دیجتال هستیم، کسانی که از فضای فیزیکی کتابخوانی با فضای دیجیتال روی آورده‌اند، همچنین با کودکان و نوجوانانی روبه‌رو هستیم که بومی دیجیتال هستند و نگاهی به خارج از آن ندارند؛ برای اینکه بتوانیم پیوند مناسبی میان این دو گروه برقرار کنیم و از ظرفیت‌های موجود نیز استفاده شود، تلاش کردیم تا پویش کتابخوانی را طراحی کنیم،‌ پویشی که از امروز آغاز و تا پایان سال تحصیلی ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان عنوان کرد: اتفاق دیگر کشاندن عرصه کتابخوانی به نرم‌افزار شاد است و نقش‌آفرینی جدی این برنامه است. پس پویش کتابخوانی کانون مبتنی بر بستر دیجیتال و شاد است که کمک بسیاری خواهد کرد به ترویج کتاب و کتابخوانی.

فلاح با اشاره به اینکه این پویش فقط مختص کودکان و نوجوان نیست، بیان کرد: از ظرفیت خانواده‌ها نیز استفاده می‌شود. همچنین تولید کلیپ و پادکست در این پویش برای مخاطبات نوجوان دیده شده تا در طول سال تحصیلی اقدام به تولید محتوا کنند.

وی افزود: در این پویش و براساس بررسی‌های انجام شده به موضوع کتابخانه خانگی و عدم وجود آن نیز توجه شده است؛ لذا در این پویش مسابقه عکاسی از کتابخانه خانگی‌ را نیز خواهیم داشت تا توجه به کتاب و کتابخوانی از طریق راه‌اندازی کتابخانه خانگی شکل گیرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در پایان با اشاره به اینکه سه کتاب از کتاب‌های کانون مورد توجه این پویش است و به صورت سراسری مسابقه‌ای حول محور آن‌ها انجام خواهد شد، تصریح کرد: محصولات معرفی شده در این پویش با تخفیف ویژه در سایت دیجی کانون قابل دسترسی و قابل خریداری است. همچنین اتفاق مهمی که در این پویش رقم می‌خورد بحث کتابخوانی به عنوان یکی از سرفصل‌های طرح ملی کانون مدرسه است که بسیار حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار